JA....da var den tiden kommet igjen....clutchen holder ikke så bra som da den var ny, så det er vel ikke så lenge før jeg må begrense gasspådraget....
For de som ikke vet det, så har jeg kjørt med original trykkplate og zinter lameller. Denne løsningen varte ca ett år, kanskje i underkant av ett år. For de som kjenner meg, så vet de at jeg IKKE er redd for å ta en skikkelig rivstart, eller 2 eller 3 om dagen....så en clutch jeg skal ha må kunne gripe skikkelig bra. Den løsningen jeg har nå klarte ikke slippe 4 hjul på tørr asfalt rett frem, den klarte det knappest på våt asfalt.
SÃ¥ da begynner letingen etter noe nytt, og bedre...
Alternativer:
RPS MAX Clutch - Sprung Hub
Good to 690Nm of torque 43% pressure increase
Pris: $424.79
Ogura Clutch Performance Parts:
Single Plate Clutch System (high utility clutch series)
ORC409D:400ps/540Nm
ORC309D&300D: 300pm/490Nm *tror det er denne som passer*
Pris : $988
Ogura Clutch Performance Parts:
Twin Plate Clutch System
600ps/980Nm Disk Size 200mm
Pris: $1,404
NÃ¥ er det veldig stor prisforskjell mellom RPS og Ogura om du sammeligner single plate clutchene. Er RPS bedre og billigere, eller er det andre faktorer som spiller inn her? Hvor mye Nm den holder er jo en ting, hvor bra den griper en annen?
Må jeg ha twinplate for å få hjulene til å slippe med 4WD uten at clutchen slites ekstra mye som følge av sluring? Jeg snakker RETT frem, tørr asfalt, og gode dekk. Den gamle løsningen min bare sluret ned i turtall mens bilen akselererte intil hjul hastighet og motorturtall matchet og turtallet da steg igjen. (grunnen til at den døde på under ett år)
Hva andre alternativer har jeg?
EDIT:
HKS:
GD Clutch
Litt vanskelig å finne info om denne. takakaira har bare Pro til celica, men dog bare st205, Max er listet til SW20, men ingen til ST185.
På http://www.hks-power.co.jp/ klarer jeg finne en cluthc til ST185, men den er ikke listet som hverken pro eller max. Men dog twinplate og ser ut til å ha veil pris i overkant av 1500$ Jeg har ikke klart å finne noe spec på denne clutchen.
Hvis noen har linker til noe mer HKS clutch info så post i vei...
For de som ikke vet det, så har jeg kjørt med original trykkplate og zinter lameller. Denne løsningen varte ca ett år, kanskje i underkant av ett år. For de som kjenner meg, så vet de at jeg IKKE er redd for å ta en skikkelig rivstart, eller 2 eller 3 om dagen....så en clutch jeg skal ha må kunne gripe skikkelig bra. Den løsningen jeg har nå klarte ikke slippe 4 hjul på tørr asfalt rett frem, den klarte det knappest på våt asfalt.
SÃ¥ da begynner letingen etter noe nytt, og bedre...
Alternativer:
RPS MAX Clutch - Sprung Hub
Good to 690Nm of torque 43% pressure increase
Pris: $424.79
Ogura Clutch Performance Parts:
Single Plate Clutch System (high utility clutch series)
ORC409D:400ps/540Nm
ORC309D&300D: 300pm/490Nm *tror det er denne som passer*
Pris : $988
Ogura Clutch Performance Parts:
Twin Plate Clutch System
600ps/980Nm Disk Size 200mm
Pris: $1,404
NÃ¥ er det veldig stor prisforskjell mellom RPS og Ogura om du sammeligner single plate clutchene. Er RPS bedre og billigere, eller er det andre faktorer som spiller inn her? Hvor mye Nm den holder er jo en ting, hvor bra den griper en annen?
Må jeg ha twinplate for å få hjulene til å slippe med 4WD uten at clutchen slites ekstra mye som følge av sluring? Jeg snakker RETT frem, tørr asfalt, og gode dekk. Den gamle løsningen min bare sluret ned i turtall mens bilen akselererte intil hjul hastighet og motorturtall matchet og turtallet da steg igjen. (grunnen til at den døde på under ett år)
Hva andre alternativer har jeg?
EDIT:
HKS:
GD Clutch
Litt vanskelig å finne info om denne. takakaira har bare Pro til celica, men dog bare st205, Max er listet til SW20, men ingen til ST185.
På http://www.hks-power.co.jp/ klarer jeg finne en cluthc til ST185, men den er ikke listet som hverken pro eller max. Men dog twinplate og ser ut til å ha veil pris i overkant av 1500$ Jeg har ikke klart å finne noe spec på denne clutchen.
Hvis noen har linker til noe mer HKS clutch info så post i vei...
Sist redigert av kennethx den 18 mar 2005 16:39, redigert 2 ganger totalt.