TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lakkering av Calippere

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#84070  av pkgrette

kan bruke motor lakk også men det dyr:D :D

#84216  av cameleon

Takker for svar og hjelp :D
Jeg har kjøpt meg en boks med foliatec sin rossorøde lakk. Ser veldig varm og fin ut den fargen der. En kompis av meg jobber en plass der de er leverandører av foliatec, så fikk boksen med alt tilbehør til 150,- :wink:
Bra vennepris da hehe. :)

#92761  av teknikeren

Finnes det en slik forhandler her i Trondheim? Av caliper lakk mener jeg.

#92791  av tojo

Mekonomen :
Leangen Allé 4, 7002 Trondheim
Tel: 7389 1300
Åpningstider: man-fre 08.00- 17.00 · lør 10.00-14.00

Auto-K som Mekonomen forhandler har caliper lakk i sitt sortemang. :wink:

#92819  av teknikeren

Takk tojo!

#95413  av MR_T

Er det samme lakk som Mekonomen selger?
Bremsecaliperspray Rød Auto-K Spray 400 ml 99:-

Hvordan funger denne, trenger man noe grunning først? eller bare sandblåse å lakke, hvor mange lag?

T.R

#95415  av Goose

MR_T skrev:Er det samme lakk som Mekonomen selger?
Bremsecaliperspray Rød Auto-K Spray 400 ml 99:-

Hvordan funger denne, trenger man noe grunning først? eller bare sandblåse å lakke, hvor mange lag?

T.R
Jeg har hørt at caliprene bør penskes og ikek sprayes da får man bedre resultat, men jeg kan jo ta feil :roll:

#95416  av MR_T

Brukte kost sistgang, grunnet først og penslet over mens de sto på men så har de holdt greit også (ene flasser litt), skal ta de av nå å gjøre en sikkelig jobb pga må lakke nava på skivene også, forresten noen som har tips på hvordan de skal lakkes? kjøpte sølv varmebestandig lakk på biltema :roll:

#95417  av Goose

MR_T skrev:Brukte kost sistgang, grunnet først og penslet over mens de sto på men så har de holdt greit også (ene flasser litt), skal ta de av nå å gjøre en sikkelig jobb pga må lakke nava på skivene også, forresten noen som har tips på hvordan de skal lakkes? kjøpte sølv varmebestandig lakk på biltema :roll:
Du har ikke kjøpt den lakken som brukes til å lakkere varmeplater?

#95431  av Goose

MR_T skrev:Tjajo; http://www.biltema.no/products/product. ... emId=82990 denne i sølv
Hehehe :lol: Samme lakken som jeg brukte på mine. Skal si deg at deet kommer til å ruste i løpet av 4-8 mnd... Alerede etter 3 kommer det antydning til ryst. Den lakken er rett og slett ubrukelig!! :?

Og ja jeg har gjort et sikkelig forarbeid. Mine kaliprene var slit til blank metal osv... Invester heler litt mer penger i sikkelig kaliper lakk, ellers så kommer du til å lakkere dem på nytt til neste vår... :wink:

#95432  av MR_T

*kaste boxen ut av vindu* Men hva anbefaler du da Goose? Hva med det som de har på Mekonomen? bare dritt det også kanskje :?

#95434  av Goose

MR_T skrev:*kaste boxen ut av vindu* Men hva anbefaler du da Goose? Hva med det som de har på Mekonomen? bare dritt det også kanskje :?
Har ikke peiling.
Skal lagere mine kaliprene om ikke så alt for lenge bare det blir + grader ute og snøe blir borte hos foreldra.
Om du vil vente litt så har jeg testet ut den lakken fra mekonomen...
Har også kikket på en lakk sett fra usa. -> http://store.newlevelmotorsports.com/brcapasy.html
Så jeg må bare sette meg en kveld og tenkte hva jeg skal kjøpe.

Eneste positive med den biltemalakken er at rusten du får på trommel og kalliperen er fin og gjevn :lol: :lol: :lol:

En eventuell gruppekjøp av lakk hadde vært kult å fått til. Kanskje vi kunne få rabatt fra en eller annen sjappe i norge?

#96188  av Zepticon

Da blir det lakking på meg og til sommern... Men er det vanskelig å få av calipperne? eller kan selv jeg klare det?
Og sandblåsing? vanskelig å få til her... Holder det å pusse over med fint sandpapir?

#96189  av teknikeren

vil tro at det er relativt enkelt å løsne på caliperene, regner med a et er 2 skruer / bolter og så er det bare å skru av eller enklest å hekte av bremseslangen.

Bruk stålbørste først og så litt grovt slipe papir da du vil ha litt "ru" overflate når du lakker. Grunning trenger heller ikke være så dumt.

Eller en dremmel på vanskelig tilgjengelige steder kan være fint.