mralp skrev:Dette ender jo aldri...
A]
1. Les EU-kontroll skjemaet
2. Tenk
Bingo! Den var ikke så vanskelig, eller?
B]
Les forsikringspapirene dine.
Hint: Du kan få avkortet utbetaling om du smeller i en elg 10 over i 50 sonen. Så hvor leder dette…? At du ikke får utbetalt ei krone for det står 195/14/60 i vognkortet ditt og du kjører med 16tommere? Kan det være tiden bilen din brukte på å nå 60km/t? Eller kan det være noe helt annet, som for eksempel brudd på v... .... loven?
Søk litt kunnskap og slutt å innbille dere ting hele tiden.
Mvh en som har kjørt "modifiserte" biler i 12 år, og på ingen måte uten hendelser.
Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til her, men kan si det sånn at dersom du kjører på en elg så blir det vel neppe noen etterforskning av hvorvidt bilen er trimmet. Dette vet jeg fordi jeg og en kompis kjørte på en elg nå for et par mnd siden. Politiet spurte knapt etter navna våre. MEN jeg har en kompis som kjørte med en standard Primera STCC og var uheldig og havna på taket. Bilen ble beslaglagt for undersøkelse. Han fikk ikke lov å gå inn i bilen for å hente husnøklene sine engang med fare for at han skulle tukle med noe.
Så mitt råd til dere som vil ha MR2 turbo: Selg bilen din og importer en original turbo så slipper du dette styret med å hele tiden være redd for biltilsynet, eu-kontroll, tap av rett til forsikringspenger ved uhell.
Evt få bilen bygget lovlig om til turbo.
Men for all del, det er jo opp til hverenkelt å ta risken.

Men bare tenk grundig igjennom det først... (jeg vurderte å bygge om ei stund...)