TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gla mann i Tromsø!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #96278  av EilertseN

Hehe.. Da har jeg fått oljeforbruket mitt bort.. sikkert en god del lettere en enkelte her. Etter en sylinderlekasje test fant jeg ut at oljen passerte stempelringene. Huff tenkte jeg.. mye arbeid.. jaja.. Jeg jobbet så på Toyota Harrila Tromsø en mnd. tid. Her fikk jeg en boks med Engine flush.(motorrens) oss verksmester`en. Jeg tenkte med det samme enda et Wonder produkt. Han fortalte meg at ettersom bilen bare var godt 180000km syntes han det var rart viss ringene skulle være så slitt ved slitasje,dette er jo toyota :) Han sa at jeg skulle helle dette i olja,la bilen bakke en times tid,gi litt gass avogtil.Deretter tappe olje skifte filter og helle ny olje på. Dette skulle frigjøre fastsvidde stempelringer (Hardkjøring på kald motor). bilen brukte 1liter på 1000km før. nå har jeg kjørt 3000km og motoren har ikke rørt olje! :)Gjett om jeg er lettet.

PS: Jeg selger ikke dette produktet for dere som trur dette,er kun et tips for dere som vil teste siste utvei,boksen koster 150kr.
Sist redigert av EilertseN den 27 mar 2005 14:20, redigert 1 gang totalt.

#96285  av pkgrette

dette er konge da:d glad på dine veiene:P :D

#96286  av CelicaTurbo

har alltid vært litt tvilende til slike produkter selv, men det er mest at jeg er redd for at dem skal løse opp avleiringer der hvor det er en fordel å ha disse, altså at jeg er redd motoren vil begynne å svette mer olje enn før, eller tilogmed lekke olje.. Men, er dette produktet solgt hos Toyota for denne prisen da, eller er det bare dette verkstedet som tok det inn på egen iniativ? Og hvem er produsenten?

#96288  av EilertseN

Toyota solgte det ut i butikken,liten grønn boks som det stod engine flush var 30cl. Tviler på at det fjerner avleiringa. Ikke bare rense motoren,han sa at dette skulle smøre pakninger og lignende for og unngå lekasje.han hadde også en rød boks som man skulle helle i bensinen for og rense dysene og rørene. Skal skjekke hva slags leverandør å merke.Mener alle toyota butikker skal ha slike i utsalg.Trur den koster 179kr i utsalg.

Men ikke misfotså meg, mener ikke at alle som har oljeforbruk kjøpe en boks til 179kr og vips alle problem borte. Men prøv det som en siste utvei før man åpner motoren.Snakket med flere erfarne toyota mekanikere før jeg testa,de hadde testet dette på kundebiler og hadde goderfaring.

#96299  av CelicaTurbo

ok, og det er nok ikke noe vidundermiddel for alle nei men jeg har inntrykk av at det er ganske mange med 3S-GE og 3S-GTE som har problemer med høyt oljeforbruk pga fastsvidde stempelringer..

#96300  av larsst185

Vi har et stoff hos oss som heter forte.fungerer bra.

#96301  av EilertseN

hadde virkelig sett for meg noen timer med skruing :) så jeg ble litt lettet nå.hadde ikke løst å splitte motoren ettersom det kommer en 3sgte i mr2`en til vintern :P

#96349  av jensi

Jeg byttet stempelrger og oljeringer på min tidligere mr2 gått ca 160000.
Funderte og når jeg såg at det var oljeringene som var "brent fast" på noe stoff å ha i oljen eller rett i sylinderen for å løse opp sot rundt fjærene.

Meget bra info her.
Foreslår alle som har høyt oljeforbrukå teste dette.

Til info så byttet jeg først ventiltpakninger.Ingen forskjell på forbruket.
Brukte ca 1 liter olje på 60 mil.
Jensi

#96406  av EilertseN

Ja det er jo et billig alternativ.. ihvertfall og prøve.. stempelringene skal ikke vært utslitt på en slik km. stand. er som regel hardkjøring på kald motor som forårsaker dette..

#96765  av tahustvedt

Dette skal jeg prøve! :D Har stort oljeforbruk og har hatt det lenge.

#96780  av sw20

har du heile navnet.... kansje e kan bestille med onkelen min...

så får vi det kansje til super pris...
....

#96815  av EilertseN

jepp skal se om jeg finner hele navnet.. må dere ikke få før høye forventninge ! :) menne håper på det beste!..

#96868  av sindrejl

sw20 skrev:har du heile navnet.... kansje e kan bestille med onkelen min...

så får vi det kansje til super pris...
....
ja! det høres flott ut.. dette vil jeg prøve :)