TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• tg-bil sin gule.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #9714  av Truls

Hei alle sammen.
For to dager siden stoppet en gul mr2 utenfor huset mitt, nemlig nettopp den gule som alle selvfølgelig har sett på forsiden til tg-bil.
Den hører nu til her i byen, og han kom på besøk da han hadde funnet ut at jeg også kjørte mr2. Jeg fikk gleden av å prøve en flere mil lang tur med bilen, og må si at det var morro. Bilen var stilig stylet, setene i en fornøyelig skinnkvalitet, skinnet i dørene likeså. Dritstilige instrumenter, og nu var bilen tunet på simco. 201,2 Hk. med papirer.
Det var silkemyk gange på motoren, og et usedvanlig godt drag hele veien. Det jeg ikke er sikker på er om den "nyere" motoren på 175 Hk egentlig er noe raskere en den gamle på 156 Hk. Jeg satt nemlig med en følelse av at en del av dreiemomentet manglet, altså at den er tregere fra 0 - 100 men til gjengjeld har en noe høyere topphastighet. (Min bil er tunet på samme sted, så vi stiller med ca. samme tilleggskrefter.)
Bilen hadde også servostyring, hvilket er meget behagelig men lite spennende når en er vant til noe annet. Jeg følte at kontakten med underlaget ble redusert. Bilen virket rett og slett mer sivilisert. Noe som var meget behagelig var den noe kortere girstangen med tilhørende lav kule. Elegant og meget presist.
Hva en foretrekker er sikkert et spørsmål om smak, men det var ihvertfall en fornøyelig tur i en glimrende og sprek bil.

Hilsen Truls

#9715  av erling

Hei Truls! Takk for sist! :)

Er sinnsykt fin den gule. 201 hk er jo svært bra, noe som skulle tilsi at det er endel ekstra hk i din og hvis det ikke var så mye forskjell..

Vet du hvor mye han gav for den? Den lå jo lenge på 249 000,-

#9716  av Truls

Jeg tror han la 220 kontant på bordet og fikk den for det.

#9732  av CelicaTurbo

hva er det Simco har gjort med bilen da? :) Ellers stemmer gjerne beskrivelsen din; det jeg har hørt at at 173hk'en ikke oppleves som kjappere enn den tidligere modellen, trolig pga at dreiemomentet er flyttet lenger opp i turtallet og at det er lavere "nede"..

#9746  av chris

Det lurer jeg også på. Hva har de gjort for å få til de ekstra hestene?
Den gule stod i lokalet da jeg var i vei å kjøpte min. Meget pen sak. Likte spesielt godt interiøret i den.

#9768  av Truls

De ekstra hestene får du ved egnet eksosanlegg, riktig luftfilter/luftinngang, og chiptuning, og noe også ved å gå opp til 98 oktan slik at du kan tyne tenningen ennu noen hakk.
Det er jo ikke mer enn 11% økning, ( ca 28 HK) og jeg syntes ikke det er så mye jeg for alle disse endringene. Se bare hva de reklamerer med hvis du er på jakt etter bare et luftfilter eller et eksosanlegg. Noen lover jo både gull og grønne skoger og effektøkninger som ikke ligner grisen.
Dette er dyre 11% syntes jeg. (men f... så moro).
Jeg har fått gjort samme endringer og det er ca 182 Hk i min bil.(+ 26Hk)
Det eneste som forbauser meg litt er at testapparatet konsekvent stopper ved 200 km/t. Har ennu ikke sett en avlesning hvor de kjører fortere enn det.
Noen som vet hvorfor.

Truls

#9775  av erling

Litt tøft å lirke ut litt hester uten turbo og da. Tøft at noen går den veien og. :) Var det 9000,- du gav for uni-chip?

#9848  av Truls

Det var 9600.- ja.