Hei alle sammen.
For to dager siden stoppet en gul mr2 utenfor huset mitt, nemlig nettopp den gule som alle selvfølgelig har sett på forsiden til tg-bil.
Den hører nu til her i byen, og han kom på besøk da han hadde funnet ut at jeg også kjørte mr2. Jeg fikk gleden av å prøve en flere mil lang tur med bilen, og må si at det var morro. Bilen var stilig stylet, setene i en fornøyelig skinnkvalitet, skinnet i dørene likeså. Dritstilige instrumenter, og nu var bilen tunet på simco. 201,2 Hk. med papirer.
Det var silkemyk gange på motoren, og et usedvanlig godt drag hele veien. Det jeg ikke er sikker på er om den "nyere" motoren på 175 Hk egentlig er noe raskere en den gamle på 156 Hk. Jeg satt nemlig med en følelse av at en del av dreiemomentet manglet, altså at den er tregere fra 0 - 100 men til gjengjeld har en noe høyere topphastighet. (Min bil er tunet på samme sted, så vi stiller med ca. samme tilleggskrefter.)
Bilen hadde også servostyring, hvilket er meget behagelig men lite spennende når en er vant til noe annet. Jeg følte at kontakten med underlaget ble redusert. Bilen virket rett og slett mer sivilisert. Noe som var meget behagelig var den noe kortere girstangen med tilhørende lav kule. Elegant og meget presist.
Hva en foretrekker er sikkert et spørsmål om smak, men det var ihvertfall en fornøyelig tur i en glimrende og sprek bil.
Hilsen Truls
For to dager siden stoppet en gul mr2 utenfor huset mitt, nemlig nettopp den gule som alle selvfølgelig har sett på forsiden til tg-bil.
Den hører nu til her i byen, og han kom på besøk da han hadde funnet ut at jeg også kjørte mr2. Jeg fikk gleden av å prøve en flere mil lang tur med bilen, og må si at det var morro. Bilen var stilig stylet, setene i en fornøyelig skinnkvalitet, skinnet i dørene likeså. Dritstilige instrumenter, og nu var bilen tunet på simco. 201,2 Hk. med papirer.
Det var silkemyk gange på motoren, og et usedvanlig godt drag hele veien. Det jeg ikke er sikker på er om den "nyere" motoren på 175 Hk egentlig er noe raskere en den gamle på 156 Hk. Jeg satt nemlig med en følelse av at en del av dreiemomentet manglet, altså at den er tregere fra 0 - 100 men til gjengjeld har en noe høyere topphastighet. (Min bil er tunet på samme sted, så vi stiller med ca. samme tilleggskrefter.)
Bilen hadde også servostyring, hvilket er meget behagelig men lite spennende når en er vant til noe annet. Jeg følte at kontakten med underlaget ble redusert. Bilen virket rett og slett mer sivilisert. Noe som var meget behagelig var den noe kortere girstangen med tilhørende lav kule. Elegant og meget presist.
Hva en foretrekker er sikkert et spørsmål om smak, men det var ihvertfall en fornøyelig tur i en glimrende og sprek bil.
Hilsen Truls