TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Problemer etter montering av 550 dyser

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

 #215407  av kennethx
 
Du har vel ikke original bensinpumpe? den veksler jo mellom 9 og 12V. Enkelt å ta ut releet og laske over slik at den får +12V konstant. Pumpen leverer svært dårlig på 9V :) Releet sitter i sikringsboxen fremme på motsatt side av batteriet.

 #215419  av Speeder
 
kennethx skrev:Du har vel ikke original bensinpumpe? den veksler jo mellom 9 og 12V. Enkelt å ta ut releet og laske over slik at den får +12V konstant. Pumpen leverer svært dårlig på 9V :) Releet sitter i sikringsboxen fremme på motsatt side av batteriet.
Vil han ikke da få enda mere bensin? Noe som ikke er ønsket akkurat i dette tilfellet.

 #215431  av Larsen
 
Speeder skrev:
kennethx skrev:Du har vel ikke original bensinpumpe? den veksler jo mellom 9 og 12V. Enkelt å ta ut releet og laske over slik at den får +12V konstant. Pumpen leverer svært dårlig på 9V :) Releet sitter i sikringsboxen fremme på motsatt side av batteriet.
Vil han ikke da få enda mere bensin? Noe som ikke er ønsket akkurat i dette tilfellet.
Ettersom bensintrykksregulatoren jevner ut trykket så blir det ingen forskjell på bensinblanding.

 #215439  av sleeper
 
øf skrev:
sleeper skrev:hm.. hvor mye mener du at er normalt og mappe etter da?
etter alle de bremsepapirene jeg har sett så er det MEGET liten forskjell på om du justerer den til 11.7 eller 12... (og over 12 er IKKE trygt på en turbobil som kjører vanlig pumpebensin!)
er det ikke trygt? kan du utdype litt?
ved å la min gå på 11.7 mistet jeg 34,7hk og 71nm :roll:
edit: dette er bremsepapirer på rulle.
kontra hva? hva går den på nå? motor? hk? ble det kompansert med høyere tenning når du kjørte den på 11.7 en når du magret den mer? (bedre og kjøre høyere tenning og rik blanding en lav tenning og mager blanding...)

 #215473  av sleeper
 
øf skrev:
sleeper skrev:hm.. hvor mye mener du at er normalt og mappe etter da?
etter alle de bremsepapirene jeg har sett så er det MEGET liten forskjell på om du justerer den til 11.7 eller 12... (og over 12 er IKKE trygt på en turbobil som kjører vanlig pumpebensin!)
er det ikke trygt? kan du utdype litt?
ved å la min gå på 11.7 mistet jeg 34,7hk og 71nm :roll:
edit: dette er bremsepapirer på rulle.
hvis du mistet så mye som 71nm og kun 34.7hk så tyder dette på at du refererer til et lavt turtall...( ca 2500-3000rpm) (mulig at det ikke er på samme sted de tallene stammer fra.. ( hk på f.eks 4500rpm og nm på f.eks 2500rpm)
men det viser jo da at mesteparten av det du mister er på lavt turtall, og da stemmer det at 11.7 er et rikt tall! men jeg tenker mer på fullt turbotrykk og høye turtall...( 5000rpm++) og da er plutselig ikke 11.7 så rikt lenger.. (vil si at mellom 11.8-12 er ganske opptimalt)
på lavere turtall så kan nok sikkert 13.5-14AF være riktig... men det er klart at det er litt lettere og programere dette riktig med et sprut og ikke bare en trykkreg..