TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• coliovers

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#274034  av aneriks

celicat23 skrev:Skal ikke blande meg for mye inn her, men:

a.) Hadde vi ikke en hel tråd her inne med folk som var missfornøyd med D2 coiloverene sine?

b.) Er det virkelig TUV papirer med D2 coiloverene? Jeg trodde ikke det..

Ellers: lykke til i jakta! :) Og du får ikke felgene og dekkene dine godkjent så lenge det ikke er TUV papirer på de.
vi hadde en tråd om det ,men den forandret seg til det posetive etterhvert,
er ikke papirer på de nei

#274054  av Insanity

sukk... nok en gang:

jeg har D2 på min MK1. jeg er godt fornøyd med dem. har ikke hatt noe problemer med dem i det heletatt.
klart de er stive. og de er beregnet til banebruk. men på tørr vei/bane. sitter de som ett skudd. litt for stivt på vått men det kan justeres bort med andre parametere i hjulopphenget.

jeg har for pinglete stabbstag bak så bilen har en tendens til å stusse med bakhjulene. men det skal ordnes før sommeren.

og ja. det følger med Tuv papirer til settet.

#274058  av jumbo

Insanity skrev:og ja. det følger med Tuv papirer til settet.

For mkI hvertfall. Har hørt rimelig mange som sier det ikke er TUV godkjent for mkII.

#274084  av Nico_18

de er tuv godkjente og sendes fra usa. selv om d2 er ett japansk merke, har vert igjennom en rekke tester og prøvninger i usa.. det skal nok ordne seg, klart alt er jo smak og behag;) men jeg tror jeg vil gå for de, (tror) bare vente litt til så kansje noen kommer plutselig til med noen sjikli bra anbefalninger og priser :D

#274085  av Insanity

jumbo skrev:
Insanity skrev:og ja. det følger med Tuv papirer til settet.

For mkI hvertfall. Har hørt rimelig mange som sier det ikke er TUV godkjent for mkII.

obs... sorry, ja til MKI er det TUV papirer.... aner ikke på MKII.
 #274089  av Mr2 Mk2

Nico_18 skrev:og for dere som kjører med coilovers per dags dato, hvor store/breie felger/dekk lav, ET kjører dere med? på sw20 og hva er plassen i hjulbuene? jeg har ganske breie felger så er inntressert i å vite hva dere kjører med :)
^ lurer på det samme ?
 #274100  av cameleon

Mr2 Mk2 skrev:
Nico_18 skrev:og for dere som kjører med coilovers per dags dato, hvor store/breie felger/dekk lav, ET kjører dere med? på sw20 og hva er plassen i hjulbuene? jeg har ganske breie felger så er inntressert i å vite hva dere kjører med :)
^ lurer på det samme ?
Jeg kjører nå med 40mm senking, ET 35, 8" og 9" brede felger, og 215/35, 245/35. ET 35 sørger i alle fall for at du ikke får på coiloverene jeg har for salg ut i fra specsen min.
 #274102  av Mr2 Mk2

cameleon skrev:Jeg kjører nå med 40mm senking, ET 35, 8" og 9" brede felger, og 215/35, 245/35. ET 35 sørger i alle fall for at du ikke får på coiloverene jeg har for salg ut i fra specsen min.
Foran som er problemet?

#274113  av inzane2012

d2 er vel laget i taiwan vel...

og tviler sterkt på de er TÛV godkjent, han som jeg kjøpte mine av hadde ikke fått noen sånne papirer og det står ettertrykkelig i og på pakken og i pakkningsvedlegget som fulgte med "Only for track use"...

fant dette på D2 sine hjemmesider:
This product is not permitted to be fitted in vehicles operating on normal roads
hehe, syns det er så genialt den install guiden til D2, står hele tiden hva du skal gjøre for å unngå en uvanlig lyd, men står ingen ting om hva den lyden er og sånt, står bare beware the unusual noise

#274125  av Nico_18

Tusen takk for kjappe svar, hjelper meg en hel hau :) intressert i hva resten av dere kjører med :D
 #274126  av Nico_18

cameleon skrev:
Mr2 Mk2 skrev:
^ lurer på det samme ?
Jeg kjører nå med 40mm senking, ET 35, 8" og 9" brede felger, og 215/35, 245/35. ET 35 sørger i alle fall for at du ikke får på coiloverene jeg har for salg ut i fra specsen min.
Det du mener er at du bruker spacere for å få det til å passe eller har jeg missforstått? isåfall hvor mye mm på spacera? ;)
 #274132  av cameleon

Nico_18 skrev:
cameleon skrev:
Mr2 Mk2 skrev: ^ lurer på det samme ?
Det du mener er at du bruker spacere for å få det til å passe eller har jeg missforstått? isåfall hvor mye mm på spacera? ;)
Det er foran som er problemet ja.

jeg kjører med et ganske annet bremseoppsett enn hva de fleste andre gjør, så jeg måtte ha spacere på i utgangspunktet. men jeg har kun 2mm spacere pga bremsene, og det hjelper ikke stort når det kommer til coiloverne. om dere kjører med felger som har ET 35 og tenker på å kjøpe coilovere, så kan dere egentlig glemme det. dere må space ut hjula såpass mye at det blir alt for lite plass til boltene. så kjøp heller et sett nye felger om dere skal montere coilovers med et slikt ET.
Dessuten så kommer dere til det stadiet at om dere skal space ut felgene for å få plass til coilovers, så stikker felgene deres utenfor kanten uansett. og da er det ikke mye dere får godkjent på den bilen deres såfremt dere bygger ut hjulbuen og får det godkjent i papiret :wink:
 #274168  av Nico_18

cameleon skrev:
Nico_18 skrev:
cameleon skrev: Jeg kjører nå med 40mm senking, ET 35, 8" og 9" brede felger, og 215/35, 245/35. ET 35 sørger i alle fall for at du ikke får på coiloverene jeg har for salg ut i fra specsen min.
Det er foran som er problemet ja.

jeg kjører med et ganske annet bremseoppsett enn hva de fleste andre gjør, så jeg måtte ha spacere på i utgangspunktet. men jeg har kun 2mm spacere pga bremsene, og det hjelper ikke stort når det kommer til coiloverne. om dere kjører med felger som har ET 35 og tenker på å kjøpe coilovere, så kan dere egentlig glemme det. dere må space ut hjula såpass mye at det blir alt for lite plass til boltene. så kjøp heller et sett nye felger om dere skal montere coilovers med et slikt ET.
Dessuten så kommer dere til det stadiet at om dere skal space ut felgene for å få plass til coilovers, så stikker felgene deres utenfor kanten uansett. og da er det ikke mye dere får godkjent på den bilen deres såfremt dere bygger ut hjulbuen og får det godkjent i papiret :wink:

ett bra svar :) men hvilken ET anbefaler du som vil passe med coilovers ..
 #274330  av cameleon

Nico_18 skrev:ett bra svar :) men hvilken ET anbefaler du som vil passe med coilovers ..
for å være ærlig, så tør jeg ikke gi deg noe svar på det. slik jeg har forstått det så varierer det veldig fra merke til merke.
Så den letteste måten om du kjøper coilovers, er at du forhører deg med forhandleren om hvilket ET som passer på din bil for det merke du tenker å kjøpe.
Men når det er sagt, så kan du spare mange penger på å kjøpe deg eksempelvis KYB AGX justerbare dempere. coilovers er helt unødvendig om du ikke tenker å bruke bilen din til aktiv banekjøring evt showoff, og t.o.m da, så får du like mye glede av et sett med justerbare dempere framfor coilovers bare så det er sagt. Det å kjøre med coilovers på vanlig vei slik jeg ser det er egentlig bare for å vise seg fram litt mer. For kjøreegenskapsmessig sett, så har du like mye glede av et annet sett dempere, enn å bruke 15-20k på coilovers :wink:

Og for å si det slik som det er, så MÅ du opp i en temmelig stor prisklasse når det gjelder coilovers for at du skal få brukbar vare. Er mange nettsider som selger coilovers fra 5, 6 tusen og oppover. Så du får det du betaler for.
En bekjent av meg kjøpte D2 coilovers til en nissan for ei stund siden, og de knakk bare så det er sagt.
Om du skal ha bra vare, så gå enten for Cusco sine som jeg har liggende, eller Apex'i etc. De koster mye, men de er bra.
Sist redigert av cameleon den 16 des 2007 20:43, redigert 1 gang totalt.

#274719  av Nico_18

får nesten tenke litt på det ;)