TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Anbefaling av/spørsmÃ¥l om senkesett

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#276643  av marlboro1310

må få lov til å spørre deg,hvilke krav stiller du til senkesettet du skal montere??sånn bortsett fra tüv-godkjenning??
Skal du senke bilen bare for at den skal bli lavere og tøffere eller er det pga prestasjonsfremmende ønsker??
:roll:

#276652  av Rallybadguy

marlboro1310 skrev:må få lov til å spørre deg,hvilke krav stiller du til senkesettet du skal montere??sånn bortsett fra tüv-godkjenning??
Skal du senke bilen bare for at den skal bli lavere og tøffere eller er det pga prestasjonsfremmende ønsker??
:roll:
Hehe.

Er nok like viktig at det ser ok ut for min del. Som jeg skrev i det første innlegget har jeg ikke akkurat noen ambisjoner om banekjøring for å si det sånn.

Ståa er at bilen min fikk nye dempere fremme rett før jeg kjøpte den i september og da satte vekstedet på originale fjærer, selv om bilen i utgangspunktet er godkjent med senkefjærer. Dvs. at den nå er senket bak og ikke fremme. Og den må på PKK i løpet av januar. See the problem? :wink:

For min del kunne bilen godt vert originalhøyde, men da Toyota skal ha ca.2600.- for to originale bakfjærer og 3000 for 4 stk. TTE fjærer er jo ikke valget vanskelig. Men så begynte jeg å sjekke priser på andre fabrikat og fant ut at det var en hel del å velge i. Derfor denne tråden.

Fjærene som står bak nå er røde. Noen som har peiling på hvilke fabrikat det kan være, så slipper jeg muligens å vise den hos biltilsynet.

#276654  av Morten

Orginale bakfjører kan du sikkert få av noen i distriktet for ca gratis om det er alt som trengs da. :lol:

#276656  av Morten

Rallybadguy skrev:Fjærene som står bak nå er røde. Noen som har peiling på hvilke fabrikat det kan være, så slipper jeg muligens å vise den hos biltilsynet.
Hvis senking står i vognkortet, står vel og fabrikat av senkesettet (eventuelt delenr) i vognkortet? I såfall vil jeg tippe at det er fabrikatet på bakfjørene dine. :wink:

#276662  av marlboro1310

Mine HR-fjærer er røde...om "problemet" er slik du forespeiler det,ville jeg gått for TTE :)

#276700  av Rallybadguy

Får sjekke vognkortet imorgen. Er det noen som vet om originale bakfjærer, så mottas tips med takk. (Morten?? :) )

Har jo mest lyst på senk, men har ikke altfor mye penger til overs sånn rett etter jul ;)