mr2pondus skrev:Da jeg ringte Toyota Norge ang godkjenning,fikk jeg til svar at jeg aldri ville få det.
Årsaken skulle være at SC modellen aldri ble typegodkjent i Europa.
Hadde visst med bremsaekrav opp mot motreffekt etc å gjøre.
Eneste smutthullet er å importere en fra USA.
Etter at det for noen år siden trådte i kraft nye regler,som sier at det som er typegodkjent i Usa,også blir det i Norge,ble det også mulig å
importere SC mod lovlig. Men se opp!Der har de slike ekle automatkasser på mange av dem 
(Necropost)
Dette er mulig. Jeg har en original SC som har norske skilter.
Bilen var TüV godkjent da jeg hentet den i Sverige. Var litt jobb, men dersom du har råd til å TüV'e den er det ikek noe problem. Den er imidlertid ikke typegodkjent som du påpeker, så biler må godkjennes individuelt. Kjenner ikke til regelen om USA-import, men det er mulig du har rett.
Jeg har hatt denne bilen siden 1999 og har fått en del henvendelser fra mange hold i løpet av denne tiden, men såvidt meg bekjent har ingen andre fått godkjent en SC i Norge.
Hva gjelder Toyota Norge har de som policy å ikke hjelpe til med bruktimport og biler de ikek har solgt selv på et eller annet tidspunkt. Biler som denne er de overhodet ikke interessert i å høre om en gang.