TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nytt bilbatteri til Toyota MR2 MK2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #294988  av GhostRider88

Batista skrev:
Bestiller du dette batteriet over nettet?
Hva betalte du for det inkl frakt?
Dette kjøpte jeg på Torshov. Og betalte 1800kr :wink:
Men det er forskjellige priser på redtop og yellowtop..
Stemmer, bra :)

Da går jeg utifra at det er lagervare, så kanskje de har det på torshov på kongsberg :)

Hva er egentlig forskjellen på red, blue og yellow top?
 #294989  av Batista

Hva er egentlig forskjellen på red, blue og yellow top?
Det meste står på siden dems. Men rød og gul er beregna til bil mens den blåe er til båt.. Ellers så burde de på torshov vite. Yellowtop er vel den beste. da mener man den kan brukes til biler med veldig mye strømforbruk, stort anlegg, DVD spiller, playstation osv... Redtop er vel et hakk under den men klarer fint et bra anlegg og dvd spiller osv.. :wink: Men det er sikkert greit å finne ut litt sjøl på hjemmesiden dems.. Det er ikke alltid de på Torshov har peil! :P
 #294990  av GhostRider88

ringte nå med torshov og de hadde disse batteriene. Men målene er litt anderledes enn de jeg har funnet til mr2. det er litt kortere i lengden og bredden, og ca 1 cm høyere. Men vil det passe for det?
 #294991  av Larsen

GhostRider88 skrev:ringte nå med torshov og de hadde disse batteriene. Men målene er litt anderledes enn de jeg har funnet til mr2. det er litt kortere i lengden og bredden, og ca 1 cm høyere. Men vil det passe for det?
Den vil sannsynligvis passe dårlig på grunn av innfestningen til batteriet er tilpasset høyden på batteriet. Jeg kjøpte et batteri som var lett bredere enn det orginale var. Passet helt perfekt.
 #294992  av kennethx

GhostRider88 skrev:
Er rimelig sikker på at det er batteriet, da jeg har slått av alt som trekker strøm når bilen står i garasjen. Så bytter batteriet ;)

Tviler ikke på at du har slått av alt som skal trekke strøm. Jeg tenkte på at det kunne ha oppstått en feil, så det er jo greit å måle det faktiske strømtrekket på batteriet mens at er slått av for å konstatere at det faktisk ikke er noe som trekker strøm. Er jo litt kjedelig å kjøpe et nytt batteri for så å finne ut at det også tappes på to uker pga en elektrisk feil ;) Men om du fysisk har koblet av ene batteripolen og batteriet forsatt er dødt 2 uker senere..

En annen ting, jeg ville målt med et voltmeterat du hadde riktig ladespenning på batteriet når motoren er i gang. Dersom du ikke har skikkelig ladespenning vil jo ikke batteriet ta noe serlig lading mens du er ute å kjører, og ergo ikke holde lenge før det er tomt av små vedlikeholdsstrømmer til ting som klokke, bilstereo minne osv...Er jo litt kjedelig å kjøpe nytt batteri for så å finne ut at du egentlig trengte ny dynamo i stedet for... :)
 #294994  av Batista

GhostRider88 skrev:ringte nå med torshov og de hadde disse batteriene. Men målene er litt anderledes enn de jeg har funnet til mr2. det er litt kortere i lengden og bredden, og ca 1 cm høyere. Men vil det passe for det?
Den passa da fint i min. :)
 #295001  av GhostRider88

kennethx skrev:
GhostRider88 skrev:
Er rimelig sikker på at det er batteriet, da jeg har slått av alt som trekker strøm når bilen står i garasjen. Så bytter batteriet ;)

Tviler ikke på at du har slått av alt som skal trekke strøm. Jeg tenkte på at det kunne ha oppstått en feil, så det er jo greit å måle det faktiske strømtrekket på batteriet mens at er slått av for å konstatere at det faktisk ikke er noe som trekker strøm. Er jo litt kjedelig å kjøpe et nytt batteri for så å finne ut at det også tappes på to uker pga en elektrisk feil ;) Men om du fysisk har koblet av ene batteripolen og batteriet forsatt er dødt 2 uker senere..

En annen ting, jeg ville målt med et voltmeterat du hadde riktig ladespenning på batteriet når motoren er i gang. Dersom du ikke har skikkelig ladespenning vil jo ikke batteriet ta noe serlig lading mens du er ute å kjører, og ergo ikke holde lenge før det er tomt av små vedlikeholdsstrømmer til ting som klokke, bilstereo minne osv...Er jo litt kjedelig å kjøpe nytt batteri for så å finne ut at du egentlig trengte ny dynamo i stedet for... :)

Ja er jo en mulighet for at det kan være det, men nå er dette batteriet en del år og det tappet seg også i vinter når det var tatt ut av bilen, så sjansen for elektrisk feil eller defekt dynamo er liten vil jeg tru....

Batista skrev:
Den passa da fint i min. :)
Hadde du også det batteriet som er litt kortere i lengden og bredde og som er litt høyere enn originalen?

Nå er det jo litt å gå på i høyden da, siden innfestnings pinnen på toppen ikke er helt nedpå batteriet.
 #295004  av Batista

Hadde du også det batteriet som er litt kortere i lengden og bredde og som er litt høyere enn originalen?

Nå er det jo litt å gå på i høyden da, siden innfestnings pinnen på toppen ikke er helt nedpå batteriet.
Du kan jo sette noe under batterie så den blir høyere?!? :)
eller lage lengere gjenger på pinnen så du kan skru den enda lengere ned.. :wink:

jeg skrudde min bare lengere ned. :wink:
 #295016  av GhostRider88

Batista skrev:

Du kan jo sette noe under batterie så den blir høyere?!? :)
eller lage lengere gjenger på pinnen så du kan skru den enda lengere ned.. :wink:

jeg skrudde min bare lengere ned. :wink:
Da har jeg kjøpt dette batteriet (red top) for den nette sum av 1899kr på Torshov :)

La bare noen skiver imellom feste delen på toppen, så sitter som fjell nå :) Batteriet var også helt fult da jeg fikk det, så nå kan jeg til og med sette på alarmen uten å tenke på at batteriet tappes ;)