TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 Mk2 og Servostyring

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#78004  av Oas

jeg blir sliten av å kjøre biler uten servo, blir forbanna før jeg er ute av parkerings plassen :oops: :lol:

#78018  av The Doctor

SERVO? Trenger man ikke.. Visst man ikke er litt lat da..? :? Jeg har ikke servo på min. Har også ett ratt i bilen som er en del mindre enn orginal rattet.. Ingen problemer.. 8)

#78097  av Dalan

AndreasH skrev:Det er nok en vanesak, men jeg tror man kan glemme auto-slalom uten servo! :wink:
Kjørte Stagedrive i høst jeg, uten servo, vet ikke om det er helt det samme som auto-slalom, men det var da ikke savnet av servo'n som gjorde at jeg ble litt varm i toppen.. ;)

MR2'n er så lett i fronten at jeg ser ikke behovet for noen servo :)
Sist redigert av Dalan den 23 des 2004 08:57, redigert 1 gang totalt.

#78100  av GT4 CS

Man slipper iallefall at "servoen" låser seg under ekstreme påkjenninger da, opplevd det på flere biler. Livsfarlig da man pluttselig opplever at rattet låser seg helt under stunt kjøring :lol:
Men aldri opplevd servolåsing i en toyota :)

#78111  av chris

GT4 CS skrev:Man slipper iallefall at "servoen" låser seg under ekstreme påkjenninger da, opplevd det på flere biler. Livsfarlig da man pluttselig opplever at rattet låser seg helt under stunt kjøring :lol:
Men aldri opplevd servolåsing i en toyota :)
aldri hørt om dette noe sånt jeg..

#78118  av GT4 CS

Ved gjenntatte sleng på bilen og om man utsetter den for g krefter som det ikke er helt normalt at man gjør klarer ikke servopumpa i alle biler levere det den skal. Og det føles som om rattet låser seg. Har opplevd dette i ford.peugot og div vag biler. Peugot var de verste, full spikker inn i rundkjøring og da man skulle svinge seg ut var rattet låst, blitt noen runder ekstra hehe. Eneste vag jeg ikke har merket det i som jeg har banket mer en nødvendig er seat leon 180hk. En av de mere kuleste biler jeg har prøvd :D
Er jo ikke noe stort problem med det her og servo, er kun i grenseland mellom idioti og galskap jeg har opplevd servolås :shock:

#78127  av chris

GT4 CS skrev:Ved gjenntatte sleng på bilen og om man utsetter den for g krefter som det ikke er helt normalt at man gjør klarer ikke servopumpa i alle biler levere det den skal. Og det føles som om rattet låser seg. Har opplevd dette i ford.peugot og div vag biler. Peugot var de verste, full spikker inn i rundkjøring og da man skulle svinge seg ut var rattet låst, blitt noen runder ekstra hehe. Eneste vag jeg ikke har merket det i som jeg har banket mer en nødvendig er seat leon 180hk. En av de mere kuleste biler jeg har prøvd :D
Er jo ikke noe stort problem med det her og servo, er kun i grenseland mellom idioti og galskap jeg har opplevd servolås :shock:
høres ut som noe som ikke er tilfelle med elektrisk servo? eller?

#78135  av GT4 CS

Vet ikke helt hvordan servoen til MR2 er bygget opp jeg. Men har store tvil på at du vil få oppleve slikt i en MR2. Det er jo en sportsbil med ekstreme vei egenskaper. Og toyota er jo kjent for og gjennomføre med stil.

#78176  av TurboKnut

GT4 CS skrev:Er jo ikke noe stort problem med det her og servo, er kun i grenseland mellom idioti og galskap jeg har opplevd servolås :shock:
Det sier kanskje litt om meg....... :lol: :lol: :roll:

#78177  av hovik

Hvis man for det meste bruker bilen til lukeparkering, er servo på Mr2 kjekt. Ellers er det bare bortkasta. Bilen er lett på forhjula, og uansett dekkdim blir det ikke veldig tungt.

Var noen her som klagde over eletrisk støy fra servoen på Mr2, men vet ikke om det er reelt problem.

#78909  av chris

hovik skrev:Hvis man for det meste bruker bilen til lukeparkering, er servo på Mr2 kjekt. Ellers er det bare bortkasta. Bilen er lett på forhjula, og uansett dekkdim blir det ikke veldig tungt.

Var noen her som klagde over eletrisk støy fra servoen på Mr2, men vet ikke om det er reelt problem.
støyen fra servoen KAN påvirke en evt forsterker til stereoanlegg hvis forsterkeren blir liggende helt inntil. men det var ikke noe problem når jeg fikk løfta forsterkeren noen cm.. slår ikke inn på kablene heller, så null problem :)

ellers så sies det også at mr2 uten servo sporer veldig mye mer enn en med.. :?:

#78921  av angrykid

chris skrev:
ellers så sies det også at mr2 uten servo sporer veldig mye mer enn en med.. :?:
Tja, vet nå ikke det helt. Vil heller tro at det oppleves at den sporer mer, pga du får en mer kontant følelse med underlaget. Tviler på at servoen gjør at bilen sporer mer/mindre. :)

#78930  av chris

angrykid skrev:
chris skrev:
Tja, vet nå ikke det helt. Vil heller tro at det oppleves at den sporer mer, pga du får en mer kontant følelse med underlaget. Tviler på at servoen gjør at bilen sporer mer/mindre. :)
var bare noe jeg har hørt/lest. derav det store spørsmålstegnet :P men kan godt være som du sier. men når jeg kjørte Kim (cameleon) sin mr2, så må jeg innrømme at jeg klart foretrekker servoutgaven. at man mister følelse med underlaget, eller respons på noen måte, det stemmer ikke. i hvert fall ikke med kjøring på vanlig vei.