TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Er Corolla GT-i en sportsbil?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

Er Corolla GT-i en sportsbil?

Ja
18
36%
Nei
29
58%
Vet ikke
3
6%

#177073  av sindrejl

hybris skrev:MR2 er sportsbil, supra er sportsbil / GT.

Celica vil jeg si strengt tatt er en gt, ikke en sportsbil.

MR2 er vel den mest kompromissløse sportsbilen i toyotas program. Dere som snakker om lav motoreffekt burde kjøpe dere en amerikansk bil - da kan dere more dere med å kjøre fort rett frem, så skal jeg vinke til dere når vi kommer til svingene ;)

Den forrige bilen min var en bil i celica-klassen (vel og merke med drift på korrekt hjulsett) hadde nesten 300hk og kraftig modifisert understell, men på svingete landevei kjører jeg fortere med min mk3 mr2 med 140hk... Stikkordet er god balanse, godt understell og fremfor alt lav vekt.

For mitt vedkommende er det forøvrig et ufravikelig krav at bilen har bakhjulsdrift for å kunne kalles sportsbil. Dermed vil de fleste gti-biler, og også f.eks celica falle bort automatisk.
kan gå for at celica er en mellomklasse ja. altså "gt".. iallefall de med fwd :) er enig med deg at det burde være bakhjulstrekk :P

#177277  av hybris

jsun skrev:
Enig med du :wink: ..... bakhjulsdrift er definitivt å foretrekke, men det skal være sagt at Celica MK7 har 50/50 deling på vekt, og den "loggrer" gjerne med rumpa når den blir provosert!
Kjøre følelsen er utrolig bra, men naturligvis føler man hjulspinn i feil ende av bilen ved utgang av svingen :wink:
Jada, jeg prøvekjørte celica mk7 også før jeg kjøpte MR2en, og fin bil det - hadde den hatt bakhjulstrekk hadde jeg muligens kjøpt det fremfor mr2 for få litt mer bagasjeplass samt bakseter. :) Men det faktum at den hadde fwd pluss at den strengt tatt var vel lik den forrige bilen min så ble det mr2:)

#177723  av CreeVal

Corollaen min er i allefall pensjonistbil til tusen :P Men økonomisk og grei er den.
Billig forsikring, billig i drift og enkel å mekke på.

Nå får den snart Viper striper :D *gledeseg*

#177741  av aneriks

jeg mener at corolla gt-i og t-sport ikke er sports biler, har prøvd begge to og de går godt gamlingen kjører en litt små trimma t-sport og den går en del bedre en mr2 en min, men vi er strengt talt enige om at jeg har en sports bil og at han ikke har det.
men jeg mener at corolla gti og t-sport og alle andre som er intressert, er hjertelig velkommne her på formumet!

#178274  av Alex

Jeg vil si at det definitivt er en sportsbil! Har selv hatt AE82. Jeg solgte den til fordel for en 200sx, men enden på visa var at han som kjøpte 82`n faktisk kjørte dritten av meg og min fantastiske nissan.... :oops: og det var til og med på ei rettstrekke :( faen jeg savner den bilen! Hehe! mvh alex