TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fikk ny spiller i dag....Men.........

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #124180  av BrennaRacing

Fikk min nye spiller i posten i dag, så jeg dro rett bort til Bilxtra for å finne en iso-overgang...Fant en jeg trodde passet, så jeg dro hjem for å begynne å montere...Men når jeg fikk ut orginalstereoen så fant jeg ut at jeg hadde helt feil iso-kontakt...Jeg dro tilbake til bilxtra, fikk igjen pengene å dro videre for å finne en annen sjappe som kanskje kunne ha det...Så jeg dro ned til en bilstereobutikk på Helsfyr (husker ikke hva den heter) De pleier å ha god greie på anlegg...Der fikk jeg beskjed om at det ikke finnes iso overgang til Mr2 Mk2. Han sa at jeg måtte bytte ut alle høytalerkabler å strømkabler å alt for å få det til å fungere...Jeg veit jo at flere her på forumet har byttet ut orginalspillern sin med en enkel din spiller, så jeg spurte han om det ville funke hvis jeg klipte å skjøtet kablene...Han svarte at da ville bare noen høytalere virke...Jeg trodde ikke helt på han, så jeg dro bort til Oslo Bilstereo på Kalbakken for å høre hva de hadde å si...Han sa også at det ikke fantes noe overgang til bilen min, men at det lett kunne bygges av dem (men det ville seff koste en del)

Hva gjør jeg da...??? Har sett på ledningsnettet til stereoen, men skjønner egentlig ikke noen ting...Veit liksom ikke hva som går hvor...
Noen tips, noen som har greid å få tak i en iso overgang??

#124181  av angrykid

en lett løsning på dette, vil være å bruke tynne kabelsko (2mm) til å koble på den kontakten som er på spilleren din og videre over til ISO kontakten som er i bilen fra før av. Altså, bare lage skjøter imellom. Det er enkleste og billigste løsning som kan brukes. Har selv brukt denne på min bil, og fikk samme beskjed der, om at det ikke fantes ISO kontakt til mr2. :)

#124183  av BrennaRacing

Men kom på nå at jeg hadde fått noen fargekoder av Lasse på forumet...Var ute i bilen nå å skjekket om det stemte med fargene på ledningene, å det gjorde det...

Men hvordan veit jeg da hvor kablene skal ikke på den nye spillern??

#124191  av lasse

Kjøp deg sånne iso kontakter (dritbillig på biltema) som går inn i de kablene som som går inn i kontaktene fra spilleren, så er det bare å skjøte med kabelsko.
Angående fargekoder på kabler fra spilleren, så burde det stå i bruksanvisningen som fulgte med spilleren, lykke til!

#124202  av BrennaRacing

Jeg stikker å kjøper en iso kontakt som passer inn i den nye spillern å som har løse ledninger på den andre siden...For der står det jo på kabelene hvor de hører til...

Takk for svar :D

#124210  av lasse

Helt riktig det... Lykke til!

#124242  av BrennaRacing

Problemer problemer problemer... :lol:

Dro en tur på Bilxtra IGJEN (tredje gangen jeg er der i dag, han bak disken gliste litt ekstra når jeg kom inn for tredje gang :lol: ) for å se om de hadde iso kontakt til Clarion spiller, å det hadde de SELVFØLGELIG ikke...Rakk ikke å dra noen andre steder for å skjekke...

Lurte derfor bare på om noen veit helt sikkert hvor jeg får skaffet denne pluggen (i Oslo) sånn at jeg slipper å kjøre halve oslo rundt en gang til for å finne den :lol:

#124264  av lasse

Har du bare spilleren uten den kabel-tusten som skal plugges i på baksiden?

#124276  av BrennaRacing

Har den kabelbiten å...Men jeg har ikke fargekoden på ledningene...Å hvis man kjøper en sånn plugg med iso i den ene enden å ingen ting i den andre, så er ledningene merket....

#124283  av lasse

Synes det var rart at de ikke hadde det på bilxtra, jeg kjøpte sånne på biltema for et par år siden ihvertfall...

#124307  av @lpher

Ã…ssen Clarion-spiller er det snakk om?

#124364  av BrennaRacing

Lasse: Jeg får ta meg en tur på biltema å litt andre steder etter jobben i dag... :D På Bilxtra hadde de bare en universal plugg, men den passa jo ikke :evil:

@lpher: Det er en Clarion DXZ838RMP spiller

#124366  av @lpher

Det vil forundre meg mye om du finner en plugg til den spilleren på slike plasser...da de aller, aller fleste Clarion spillerne har ISO-plugg rett i spilleren...det er bare de dyreste spillerne deres som ikke har dette...(low volume modeller) ...og av nettopp den grunn er det lite sannsynlig at det er laget uoriginale kopier av den pluggen dessverre...

Men kan jo være verdt ett forsøk uansett? :)

Eventuelt så kan jo jeg selvfølgelig skaffe denne til deg...men det aner meg at den koster "noen kroner"

#124505  av BrennaRacing

Du har rett @lpher...Var innom Oslo Bilstereo i dag å de sa at de kunne bestille pluggen, men den kostet 800 spenn :shock:

Så han ga meg fargekodene, så jeg kunne koble selv....Kom akkurat inn fra garasjen nå...Fikk det faen ikke til...Har drivi å trekt nye kabler fra alle høytalerene å prøvd å få det til å virke, men greier det ikke...Stått ute siden klokka halv 5 eller no....

Enten har jeg fått feil fargekoder eller no, eller så gjør jeg det bare fullstendig feil...Skjønner ingen ting...Åhhhh....irriterende....Du har ikke noen korrekte fagrkoder til meg @lpher???? Eller om du har lyst til å fly til Oslo for å hjelpe meg å koble litt :lol: :lol:

#124665  av BrennaRacing

Fikk til koblinga nå :D :D

La opp nye strømkabler å alt...Men det jeg koblet i går funket sikkert det å, men jeg visste ikke at chassiet på spillern også måtte ha jord for at den skulle funke... :oops:

Men når jeg fikk spillern til å funke, så var det selvfølgelig et annet problem...Den greide ikke å spille av cder.... :evil:
Kan det være no grunn til det, eller er rett å slett spillern herpa...Kjøpte jo denne brukt av en gjest her på forumet for noen uker siden...