Dette har vært tatt opp før, har søkt på forumet etter løsning, men jeg har ikke funnet noe som passer mitt tilfelle.
Det ryker mye ut av eksosrøret bak, og det samler seg sot i enderøret.
Trodde det var fordi det var kaldt på østlandet, men nå er jeg hjemme på nordvestlandet, og her er det flere plussgrader...
1. Spesielt mye røyk når motoren er kald.
2. Motoren er litt "treg", og når jeg gir litt hardt med gass før motoren er skikkelig varm, får jeg en "puff" med grå røyk (litt blått i, muligens)
3. Røyken er helt lys grå ellers.
4. Bruker ikke mye kjølevæske, så vidt jeg kan se
5. Bilen har lenge brukt en del olje, ca 1 liter pr 100-130 mil. Noe mer når det er mye korte kjøreturer på motorveien.
6. Den forrige eieren leverte toppen til overhaling (18 mnd siden) og han monterte den selv. Men han har gjort en del slurvearbeid i motorrommet, så jeg er ikke helt trygg på arbeidet hans.
7. Bilen har relativt nye plugger og kabler
Jeg har lite peiling selv, så jeg håper noen med litt innsikt kan hjelpe meg...
Det ryker mye ut av eksosrøret bak, og det samler seg sot i enderøret.
Trodde det var fordi det var kaldt på østlandet, men nå er jeg hjemme på nordvestlandet, og her er det flere plussgrader...
1. Spesielt mye røyk når motoren er kald.
2. Motoren er litt "treg", og når jeg gir litt hardt med gass før motoren er skikkelig varm, får jeg en "puff" med grå røyk (litt blått i, muligens)
3. Røyken er helt lys grå ellers.
4. Bruker ikke mye kjølevæske, så vidt jeg kan se
5. Bilen har lenge brukt en del olje, ca 1 liter pr 100-130 mil. Noe mer når det er mye korte kjøreturer på motorveien.
6. Den forrige eieren leverte toppen til overhaling (18 mnd siden) og han monterte den selv. Men han har gjort en del slurvearbeid i motorrommet, så jeg er ikke helt trygg på arbeidet hans.
7. Bilen har relativt nye plugger og kabler
Jeg har lite peiling selv, så jeg håper noen med litt innsikt kan hjelpe meg...
Ex-st185