TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• fjerning av belegg pÃ¥ interiør

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #163154  av Supra2JZ-GE

hei igjen alle sammen, på supraens interiør er det ett matt tynt belegg som en kan skrape av med fingrene, er det en måte å fjerne dette på uten å skade interiøret??? har tenkt å lakke det i bilens farge.....

#163167  av tore 95 tt euro spec

du kan prøve å vaske det av med kokende vann,passe på så du ikke brenner deg så :D

mvh tore
 #163171  av @lpher

Supra2JZ-GE skrev: hei igjen alle sammen, på supraens interiør er det ett matt tynt belegg som en kan skrape av med fingrene, er det en måte å fjerne dette på uten å skade interiøret??? har tenkt å lakke det i bilens farge.....
I og med at denne mod'en allerde var utført på min bil når jeg kjøpte den så har jeg nødvendigvis ikke hands-on experience om dette...men jeg har sjekka opp litt rundt det :)

For de uinnvidde..så er det snakk om den delen av dashbordet som vender mot sjåføren som er belagt med "vulanisert gumnmi" eller no sånt :) ..og dette skal vistnok være a pain in the ass å få av...

Ser ut til at det er tidkrevende ihvertfall...acetone/tynner (FORSIKTIG her så du ikke smelter plastikken i samma slengen!) eller lignende for å få av det grøvste...så må det grovpusses helt ned til plastikken....og deretter finpusses til det er plettfritt....også grunnes og lakkeres :wink:

Mitt ser ut til å være ganske proft utført...men det tåler ikke allverden...så det eldes fort...dessverre :cry: Så jeg kommer nok heller til å kjøpe 97+ panelene istedet...i lys grått istedet...og ser ut til å tåle mer enn 93-96-panelene :)