TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 2006 toyota yaris og 17" felger

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #168450  av Goose

Sliter med å finne fine 17" til den nye (2006 modell) yarisen.

Ser at de fleste som leverer felger i 17 er 7x17" i ET 40 eller 42.
Og det er jo greit nok.
Men jeg synes SMC D felger er bare helt konge men de leveres i 7x17" i Et 45 eller 35. Så er spørsmålet.
Vil ET45 passe fint til den bilen? jeg har ikke lyst å dremle hjulbuer på en spliter ny bil og heller vil ikke at det skal skrepe noen steder.

I føge fjorårets vognliste til felgimport vil SMC D 7x17" ET35 passe til forrige yaris.
Har også funnet TUV papirer på den felgen til forrige yaris:
http://www.smcwheels.de/html/download// ... 0_54,1.pdf

Men igjen. Noen som vet om de vil gå bra? Noen som jobber på toyota og kjenenr dil den nye 2006 modellen og kan si meg om det er forskjelle mellom de to?
Som sagt vil ike ha skraping, da dreper dama meg med sløv saks. Er nok at hun gikk med på 17":P

Noen som har noen formeninger om det?

Legger også ved bilde av photoshopet yaris med SMC D felger(felgene er litt mørke er fordi utgangspunkt bilde var sånn :? )

BTW. slik ser SMC D felgen ut
Vedlegg
view.jpg
view.jpg (28.59 kiB) Vist 3687 ganger
smc.jpg
smc.jpg (59.36 kiB) Vist 2878 ganger

#168475  av celicat23

Hvis de er ET45, og du helst skulle hatt 40, så er det jo bare å slenge på en 5mm spacer så blir det det samme som ET40.....?

#168485  av Goose

celicat23 skrev:Hvis de er ET45, og du helst skulle hatt 40, så er det jo bare å slenge på en 5mm spacer så blir det det samme som ET40.....?
Vil ikke ha spacere, det er for mange historier bak bruk av spacere, desutten det er ikke lovlig. Jeg setter ikke slike ting på en spliter ny bil med 3 år garanti.

Fikk nå nettop mail fra SMC produsenten. De mener ET35 er best 7x17" på yaris, selv om de ikke har godkjent den felgen til nye yaris så skal den felgen passe fint til gamle yaris også yaris verso.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro, og mene og gjøre :?

#168492  av kaimagne

Fy flate, hadde du ikke sagt det var photoshoppa, hadde jeg trodd det var et ekte bilde. Men når jeg så ekstra godt etter, så jeg 5, og ikke 4 bolter... ;)

De felgene gjør seg absolutt på bilen!
Men jeg lurer på om noen felger med sorte eiker hadde gjort seg bedre! Og soting da, men det regner jeg med du fikser sjøl rimelig straksens!

Grattis med ny bil da, forresten! Very nice!
Vedlegg
tsw-catalunya.jpg
tsw-catalunya.jpg (77.2 kiB) Vist 3643 ganger

#168495  av Goose

:)
Jo takk.

Det er bare en demo bil jeg hadde på prøving, men er ikek til å hente før slytten av mai.

MEn morro skal det bli spesielt på lomeboka og drivstoff økonomi.

0,45l på mila i blandet kjøring er gull :)

#168962  av Goose

Det har jeg ikke funnet ut ennå.

Tror det er ET40 men er usikker.

#174230  av Goose

Da har jeg hentet snadder i dag. 8)
Vedlegg
tsw_pace_1.jpg
tsw_pace_1.jpg (149.11 kiB) Vist 2852 ganger

#174322  av Stian

Goose skrev:Da har jeg hentet snadder i dag. 8)
Hvor har du hentet de da??? :roll:

#174347  av Goose

Hos en hyggelig kar som jeg skylder noen flasker med % 8)

#174426  av lexusmann

:D LOL!

#174696  av kaimagne

hehe, blir tur til Polen for å bunkre nå snart da? ;) Ta med litt ekstra blankt ild-vann til meg da!