TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• celica gt4 og holdbarhet pÃ¥ lagre

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #169087  av 2fastgt4

ja da har jeg akkurat fikset foringer høyre side bakk og skifta hjulager pga eu kontroll.

dro for å godkjenne bilen og på vei ditt så hører jeg at det begynte å romle i høyre hjul forran.
det var også det eneste som ikke gikk igjenom på kontrollen.

dette har sikkert sammenheng med kjøring på bane og en nesten ulykke for et par dager siden.Traff en tæla dump som nesten kasta bilen av veien i en sving.

bilen er i forøvrig en del stivere enn orginal og har kjørt med nesten 2" camber rundt baut.
Dette og andre fakta gjør at bilen min tygger hjulagre.

får å sammenligne:
før 210.000km vanlig camber 0,5" pga senking.vanlig kjøring +noen banetreff ingen ødelagte lagre enda :)

etter 210.000-234.000km hyppige banetreff nesten ikke vanlig kjøring og etterhvert på ca 220.000-234.000km 2"camber rundt baut så har jeg ryki ett lager venstre forran 2 høyre forran 2høyre bak 2 venstre bak skal sies at de to siste her ble byttet delvis pga toleransefeil i aksel/strammemutter/skive :evil:

har også ryki noen nav tror det ble det 4 nå.

sikkert noen som lurer på hvorfor jeg gider å skrive dette :) :?

vel det er en moral ett sted her og den er hvis du ikke kjører idiot på bane og du ikke har god råd så se til at du har orginal camber så du ikke sliter deg fattig på hjulagre :(

thats it :shock:

#169092  av cs2451

Du har ikke tenkt på å få oppgradert lagerene dine da! finnes sterkere lager. bare gå inn i lager katalog og finne noe!

#169096  av 2fastgt4

orginalt tåler nok den kjøringen jeg skal gjøre i nærmeste framtid.
Har ikke råd til så mange utskjeielser lengre :(

#169102  av cs2451

hehe. oki. skjønner det, er dyrt med bil, og det vet alle.

#169218  av MinuX

Kan jeg skrive under på det et eller annet sted.