TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kassevolum?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #170943  av Kewm

Hay. Har en MGR F-series 15" subwoofer. Lurer svært på hvordan kasse som vil være den ideelle for denne. Hvor kan jeg finne info om hvordan kasse som annbefales fra produsenten? :) Eller har noen bare noen gode forslag? :wink:
 #171516  av @lpher

Kewm skrev: Hay. Har en MGR F-series 15" subwoofer. Lurer svært på hvordan kasse som vil være den ideelle for denne. Hvor kan jeg finne info om hvordan kasse som annbefales fra produsenten? :) Eller har noen bare noen gode forslag? :wink:
Hør med stedet du kjøpte subben kanskje? :)
 #171543  av egotrip

Kewm skrev:Hay. Har en MGR F-series 15" subwoofer. Lurer svært på hvordan kasse som vil være den ideelle for denne. Hvor kan jeg finne info om hvordan kasse som annbefales fra produsenten? :) Eller har noen bare noen gode forslag? :wink:
http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/ ... 0&cart_id=

Det er denne du har ? Ljudia har også en pdf på div kassevolum på siden dems
 #171677  av Kewm

@lpher skrev:
Kewm skrev: Hay. Har en MGR F-series 15" subwoofer. Lurer svært på hvordan kasse som vil være den ideelle for denne. Hvor kan jeg finne info om hvordan kasse som annbefales fra produsenten? :) Eller har noen bare noen gode forslag? :wink:
Hør med stedet du kjøpte subben kanskje? :)
Kjøpte den brukt :?
 #171678  av Kewm

egotrip skrev:
Kewm skrev:Hay. Har en MGR F-series 15" subwoofer. Lurer svært på hvordan kasse som vil være den ideelle for denne. Hvor kan jeg finne info om hvordan kasse som annbefales fra produsenten? :) Eller har noen bare noen gode forslag? :wink:

Ja, trur det! Likens, bare den er gul.
 #171679  av Kewm

Kewm skrev:
egotrip skrev:

Ja, trur det! 15" da, og den er gul.

#171686  av egotrip

da kan du gå for de kassemålene.. burde funke greit :]
Vedlegg
1.jpg
1.jpg (36.76 kiB) Vist 2452 ganger

#171688  av Kaizern

Den gule er den gamle utgaven, en kompis av meg hadde 4 x 15" MGR i stua... Skal si det joma :shock:

#171729  av Kewm

egotrip skrev:da kan du gå for de kassemålene.. burde funke greit :]
Hmm. Så litt på ljudia, på den 15tommern. Det største anbefalte volumet var 200l, med 2 porter/luftehull(?) med 100mm i diameter. Portene var også 200mm lange. Så jeg lagte en skisse, med et forslag til kasse. Så om noen hadde giddet å se på det, så hadde det vært supert! :P

Skisse: http://download.yousendit.com/10097A5D1E58941F

Så har jeg noen få spørsmål:

-Er det ett fett hvordan form en kasse har, med tanke på ytelser? En rund 200l kasse, er samma faen som en firkantig/rektanger, osv bare de har samme volum?

-Har en kasse som er trekt i filt noen andre fordeler enn utseende, i forrhold til en uten trekk? Jeg tenker på ytelser ++

-Forslag til materiale?

-Er det ett fett hvor på kassen du setter bassportene/"luftehullene"?

#171747  av @lpher

Kewm skrev: -Er det ett fett hvordan form en kasse har, med tanke på ytelser? En rund 200l kasse, er samma faen som en firkantig/rektanger, osv bare de har samme volum?

Ha minst EN skråvegg du....

Kewm skrev: -Har en kasse som er trekt i filt noen andre fordeler enn utseende, i forrhold til en uten trekk? Jeg tenker på ytelser ++

Bruk så mye skruer og tettningsmasse som du gidder...

Kewm skrev: -Forslag til materiale?

19mm MDF eller 22mm spon er populære...

Kewm skrev: -Er det ett fett hvor på kassen du setter bassportene/"luftehullene"?
Helst på samma veggen som bassen...men rett opp og til dels også til en av sidene kan gå bra...
 #171748  av @lpher

Kewm skrev: Kjøpte den brukt :?
Ajj...små risky det da :D Som å spille lotto det jo...man vet aldri hvrodan ting er behandlet :)

#171772  av Kewm

@lpher skrev:
Kewm skrev: -Er det ett fett hvordan form en kasse har, med tanke på ytelser? En rund 200l kasse, er samma faen som en firkantig/rektanger, osv bare de har samme volum?

Ha minst EN skråvegg du....

MÅ bare spørre. Hvorfor?

Ellers så må jeg bare si FOR et førsteinntrykk av forumet! :D Kjempefine svar, meget kjapt også! :D Mye dyktige folk her inne.. 8)

#171940  av @lpher

Kewm skrev: MÅ bare spørre. Hvorfor?
:D Kjapt og enkelt...for å unngå noe som kalles stående lydbølger...som er ganske enkelt å få til om man har en firkantet kasse...dessverre :wink:

Kewm skrev: Ellers så må jeg bare si FOR et førsteinntrykk av forumet! :D Kjempefine svar, meget kjapt også! :D Mye dyktige folk her inne.. 8)
Enig med du dær jeg ihvertfall :wink: Alle gir...og alle tar...its that simple :)

#174922  av KK-ma70

Kaizern skrev:Den gule er den gamle utgaven, en kompis av meg hadde 4 x 15" MGR i stua... Skal si det joma :shock:
Disse du tenker på :D

Jomer bra og høyt, men ikke spesielt pent. bare helt greit.
Mine blir kansje lagt ut til salgs snart...
Vedlegg
Bilde 016.jpg
Bilde 016.jpg (62.84 kiB) Vist 1627 ganger