TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• motorbytte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #172295  av Toi1

Passer en 3s-ge motor i en corolla? hvis ikke..hva må gjøres?

#172335  av Andy_Celica

passer rett nedi. og du klarer vel å bytte den på en dag.

#172416  av Johansen

Spørs vell hvilken corolla det er vell ?

tror nå ikke 3sgte passer i min ae82 :p :)

#172574  av Toi1

Najs! da blir det jalla projekt til høsten:D

#172781  av Toi1

Passer den i E10 da?

#172785  av Andy_Celica

Toi1 skrev:Passer den i E10 da?
er e10 den som ble levert samtidig som carina e? isåfall passer den rett nedi

#172786  av Andy_Celica

Johansen skrev:Spørs vell hvilken corolla det er vell ?

tror nå ikke 3sgte passer i min ae82 :p :)
Stemmer det, andre motorfester på din model!

#172843  av Toi1

Andy_Celica skrev:
Jeg er ikke pro på corolla, den kom ihvertfall fra 1993. Jeg må finne meg et karroseri uten rust osv. Kommer til å legge ut prosjekte her når jeg starter

#172844  av Andy_Celica

Toi1 skrev:
Andy_Celica skrev:
Jeg er ikke pro på corolla, den kom ihvertfall fra 1993. Jeg må finne meg et karroseri uten rust osv. Kommer til å legge ut prosjekte her når jeg starter
da passer 3sgte motoren rett nedi.

#172912  av Toi1

Noen som vet hvor jeg finner rene karroseri? Kan være en idè at noe følger med..

#172983  av Morten

Andy_Celica skrev:
Toi1 skrev:
Andy_Celica skrev: er e10 den som ble levert samtidig som carina e? isåfall passer den rett nedi
Har du putta en 3SGTE i en Corolla noen gang? Stusser litt på den bestemte tonen av at dette skal passe rett i da alle andre jeg har hørt om som diskuterer denne kombinasjonen mener absolutt motsatt? Ja, den går an å transplantere nedi, men passe rett i...? :wink:

PS! mener ikke noe vondt/personlig, vil bare ikke at trådstarteren skal få feil inntrykk av hvor "lett" det er da folk har forskjellige tanker om hva som er "passe rett i". :wink:

#173066  av Toi1

Slapp av morten, det er INGEN ting som passer rett nedi:P men at det er overkommelig å putte den nedi tror jeg på...:P Finnes ikke mekking uten problemer:)

#173096  av Andy_Celica

Morten skrev:
Andy_Celica skrev:
Toi1 skrev: Jeg er ikke pro på corolla, den kom ihvertfall fra 1993. Jeg må finne meg et karroseri uten rust osv. Kommer til å legge ut prosjekte her når jeg starter
Har du putta en 3SGTE i en Corolla noen gang? Stusser litt på den bestemte tonen av at dette skal passe rett i da alle andre jeg har hørt om som diskuterer denne kombinasjonen mener absolutt motsatt? Ja, den går an å transplantere nedi, men passe rett i...? :wink:

PS! mener ikke noe vondt/personlig, vil bare ikke at trådstarteren skal få feil inntrykk av hvor "lett" det er da folk har forskjellige tanker om hva som er "passe rett i". :wink:
Nei har ikke putta den nedi, men når jeg tokk ut motoren av min st205 målte jeg motorummet, motorfester osv. det gjorde jeg oxo da jeg bytta motor i den Carina E en jeg hadde en gang, og det var kanskej en halv cm feil her og der., og sånn jeg kan se det, er en corola lik i fronten som en carina E. så kan ikke skjønne at den ikke skal passe. qalt stemmer jo overens. noen deler som er litt anderledes i en st205, men etter slik jeg kan se og forstå skal ikke dette ha en invirkning på om motoren passer nedi.

Men om drivverk ut fra girkassa vil passe på en coralla sier jeg ikke, det jeg sier er at motoren passer nedi med motorfeseter osv. Ut av mine beregninger, men kan godt henne jeg har blingsa slitt, men tror ikke det.

Nei nei tar det ikke personlig, og synes det er bra at non følger med og retter meg opp hvis jeg er helt poå jordet. så takker for at du skrev det! :D