TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Registrering av euro eller usa supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #175685  av Rockon GT-R

Hei!

Har sökt her på forumet etter hvilke papir jeg trenger for å registrere en venstrestyrt supra... Dvs fra tyskland etc eller usa..

Kan noen fortelle meg hva jeg trenger? Tuv, andre papir? bestille fra Toyota Norge eller?

#175690  av @lpher

Å bestille Tüv-papirene fra tyskland er vel det enkleste :)

Hvilken Supra er det snakk om da?

#175736  av Rockon GT-R

Har forstått det sånn at de er mangelfulle de papirene?

Ser på Supraer i usa på autotrader.. Bilene ser ut som de er flett nye.. Ligger på 35 000 dollars og oppover for en fin en... De fleste er singelturbo på, men en og annen helt standard..

Klarer en å lure gjennom en singelturbo hos bt, eller må en til drammen med alle supraer? Dvs godkjenne de på 1.15 regelen?

Mvh
Jan Erik

#175742  av arctic_celi

Rockon GT-R skrev:Har forstått det sånn at de er mangelfulle de papirene?

Ser på Supraer i usa på autotrader.. Bilene ser ut som de er flett nye.. Ligger på 35 000 dollars og oppover for en fin en... De fleste er singelturbo på, men en og annen helt standard..

Klarer en å lure gjennom en singelturbo hos bt, eller må en til drammen med alle supraer? Dvs godkjenne de på 1.15 regelen?

Mvh
Jan Erik

Skal du importere selv? eller få noen til å gjøre det for deg...
(Du er nemmelig ikke den eneste som har tenkt den tanken :))

Angående registering av USA importerte Supra'er så har jeg hørt at bilen må være 100% orginal for å få den registert i Norge! Har også hørt at senere mods ikke blir godkjent.
Mulig det er en måte å ungå det hele på; at man importerer... registerer i Tyskland for å så registere den i Norge :)

#175762  av @lpher

Nei, hvorfor skal de være det? Om vi snakker om en eurospec supra...så skal det holde i massevis med tüv-pairene...its that easy :)

#175854  av Rockon GT-R

Sitat Supraespen:

De TUV papirene jeg fikk sto det ikke noe om kræsjtest eller bremser på, så det er de papirene jeg trenger tenker jeg. Får vel bare bestille nye blinklys på sidene også håpe det går bra.

Var det her jeg tenkte på.. Men er ikke eurospec nei.. My bad..

arctic-celi: Planen var å hente en selv ja.. Har familie i california som jeg bruker å besöke.. Om du har stor nok båt så kan jo vi reise bort samtidig

:lol:

http://www.autotrader.com/fyc/searchres ... &x=89&y=14

http://www.vipimports.com

SÃ¥ sykt fine de bilene til vipimports!!!

Mvh
Jan Erik

#175872  av elino

arctic_celi skrev:

Mvh
Jan Erik

Skal du importere selv? eller få noen til å gjøre det for deg...
(Du er nemmelig ikke den eneste som har tenkt den tanken :))

Angående registering av USA importerte Supra'er så har jeg hørt at bilen må være 100% orginal for å få den registert i Norge! Har også hørt at senere mods ikke blir godkjent.
Mulig det er en måte å ungå det hele på; at man importerer... registerer i Tyskland for å så registere den i Norge :)
Bilen må være 100% original. Jeg har fått min godkjent med senkesett bare fordi det var vanskelig å få dukumentert at de som satt der var originale. I vognkortet står det "erstatningsfjærer" og kommentar at "ingen teknisk eller kosmetisk endringer er tillatt" det betyr bl.a at jeg skal kjøre rundt med originalfelger i 16"...hehe pent. Visning av USA biler er i Drammen og Bodø og muligens Trondheim. Bilen min ble dokumentert med bilder hos det lokale biltilsyn.

#175888  av arctic_celi

Rockon GT-R skrev: arctic-celi: Planen var å hente en selv ja.. Har familie i california som jeg bruker å besöke.. Om du har stor nok båt så kan jo vi reise bort samtidig
:lol: SÃ¥ sykt fine de bilene til vipimports!!!

Mvh
Jan Erik

Hehe... sorry... ingen båt her ;)
Dessuten så er ikke jeg så alt for bilkyndig til at jeg ser den store vitsen at jeg er der selv.
Da er det heller like greit å betale noen her hjemme eller i USA for å finne et sikkelig fint eksemplar
(eller sjekke kvaliteten på en av bilene som finnes på autotrader.com)

Har vært i kontakt med Nippon.no (han virker positiv og sier at han har kontakter i USA som kan sjekke biler)
Men har hørt litt forskjellig om Nippon på bilforumet.net... så føler meg ikke 100% trygg på han enda.
FÃ¥r se hvordan sakene hannes ender...

Hvordan har du tenkt å skaffe bil da? dra rundt å se selv?
elino skrev:Bilen må være 100% original. Jeg har fått min godkjent med senkesett bare fordi det var vanskelig å få dukumentert at de som satt der var originale. I vognkortet står det "erstatningsfjærer" og kommentar at "ingen teknisk eller kosmetisk endringer er tillatt" det betyr bl.a at jeg skal kjøre rundt med originalfelger i 16"...hehe pent. Visning av USA biler er i Drammen og Bodø og muligens Trondheim. Bilen min ble dokumentert med bilder hos det lokale biltilsyn.

Yepp, det er jo det negative... skulle gjerne gjordt noen få endringer.. som senking og dim på felger... kanskje bodykit... men men... bilen er flott orginal!
Dessuten vil nok en USA LHD være volsomt mye enklere å selge en RHD :) og det er jo vært de ekstra 50 000 +++ kr'ene

#176155  av @lpher

arctic_celi skrev: og det er jo vært de ekstra 50 000 +++ kr'ene
OM...det i det hele tatt er så stor forskjell i pris! :D Er helt solgt på US-spec NA jeg...etter å ha sett Elino sin! :D