Fått overhalt motoren og den fungerer bra. Men etter noen minutters kjøring begynner den gule oljelampen å lyse?
Noen som vet hva problemet er?

FireWalk skrev:Den gule er oljenivå og den røde er oljetrykk. Du har sikkert ødelagt sensoren i bunnpanna når dere monterte den. Den er veldig skjør og tåler ikke så mye. Dette skal vist nok være et vanlig problem. Forsøk å bytt sensoren og se om det blir bedre da.Har du en J-spec motor? Jeg har ikke denne sensoren på min 3S-GTE 93mod J-spec. noen som vet hvorfor jeg ikke har den?
Eventuelt kan du ta en binders mellom de to kontaktpunktene i kontakten som går inn til sensoren for å kortslutte kretsen, da forsvinner lyset. Dette gjorde jeg på min egen siden jeg nå har Japan motor og ikke usa motor slik bilen orginalt hadde. Japan motorene har ikke denne sensoren i bunnpanna slik som de amerikanske.
Så lenge du er sikker på at du har olje på bilen og at den ikke bruker nevneverdig med olje heller så er det ikke noe å bry seg om.
Det er helt sikkert bare sensoren som er gåen eller "låst" seg fast.
De sensorene der er ikke spesielt nøyaktige uansett..
Slik er det iallefall på 3S-GTE motorene. Jeg mener å huske at også 3S-GE motoren har denne sensoren, fra de dagene jeg hadde 3S-GE. Så det sitter helt sikkert samme type sensor på de to.
j.larssen skrev:Har en 91 GTI motor. Dere er sikker på at den gule lampen ikke har noe med olje trykk å gjøre? Og er det ikke rart at den bruker noen minutter før den begynner å lyse? Hadde den vært gåen ville den vel lyst hele tiden?Som de andre sier, den bruker litt tid på å tenne. Hadde samme feil på min første japan motor, sensoren er ikke montert på de motorene.