Finnes det slikt enda?
Jeg er veldig glad i å bruke aktiv deling på samtlige elementer jeg har på anlegget. Personlig synnes jeg dette gir ett veldig godt resultat og man har gode justeringsmuligheter.
Jeg bruker pr i dag 2 stk x3(tror jeg den heter) 3way filter. Dette fordeler signaler på følgende:
Boss forsterker #1
channel1,2 - Tweeter
channel3,4 - 4" midrange
Boss forsterker #2 - brokoblet -
channel1,2,3,4 - 6" midbass
Kenwood KAC-1023
Channel1 - 2x8" sub koblet opp i 1 ohm (2 elementer, 2 spoler)
Channel2 - 2x12" sub koblet opp i 1ohm (2 elementer, 2 spoler)
Som sagt, alt av anlegg jeg har blir fordelt elektronisk, og det sitter ikke en eneste spole/kondensator som passiv deling på anlegget. Spørsmålet mitt er om det finnes noen avanserte løsninger for aktiv deling der ute?
Jeg er ute etter noe som kan:
- justere fasene trinnløst for hver enkelt kanal, ikke bare normal/reverse.
- minimum 5(10) kanaler med highpass/lowpass på alle kanaler
- mulighet for fjernkontroll slik at den kan monteres i bagasjerom, samtidig som jeg kan sitte inne i bilen og justere.
En ting jeg har lurt litt på, er å eventuelt montere en pc med ett avansert lydkort. Noen som vet om det finnes noe slikt som kan styre systemet slik jeg ønsker?
Jeg er veldig glad i å bruke aktiv deling på samtlige elementer jeg har på anlegget. Personlig synnes jeg dette gir ett veldig godt resultat og man har gode justeringsmuligheter.
Jeg bruker pr i dag 2 stk x3(tror jeg den heter) 3way filter. Dette fordeler signaler på følgende:
Boss forsterker #1
channel1,2 - Tweeter
channel3,4 - 4" midrange
Boss forsterker #2 - brokoblet -
channel1,2,3,4 - 6" midbass
Kenwood KAC-1023
Channel1 - 2x8" sub koblet opp i 1 ohm (2 elementer, 2 spoler)
Channel2 - 2x12" sub koblet opp i 1ohm (2 elementer, 2 spoler)
Som sagt, alt av anlegg jeg har blir fordelt elektronisk, og det sitter ikke en eneste spole/kondensator som passiv deling på anlegget. Spørsmålet mitt er om det finnes noen avanserte løsninger for aktiv deling der ute?
Jeg er ute etter noe som kan:
- justere fasene trinnløst for hver enkelt kanal, ikke bare normal/reverse.
- minimum 5(10) kanaler med highpass/lowpass på alle kanaler
- mulighet for fjernkontroll slik at den kan monteres i bagasjerom, samtidig som jeg kan sitte inne i bilen og justere.
En ting jeg har lurt litt på, er å eventuelt montere en pc med ett avansert lydkort. Noen som vet om det finnes noe slikt som kan styre systemet slik jeg ønsker?