Ideer er alltid bra
Planen var å fortsette med vinylstoffet jeg allerede har brukt litt av på sidedeksel platene forsterkene sitter fast i.
Jeg er enig i at hvitt kanskje kunne vært penere, men det krever isåfall utrolig mye arbeid med sparkling og lakkering, samt tilpassing slik at dette ser ut som en naturlig del av karroseriet.
Mulig jeg endrer på dette på ett senere tidspunkt, men i første omgang så vil jeg nok trekke toppplaten med sort/mørkegrå vinyl for å få det delvis til å ligne interiøret.
Planen er å lage hele topplaten som ett stort deksel. Så det burde bli såppas tungt at det sitter godt på plass dersom jeg bare fester det med litt borrelås eller noen klips på undersiden.
Her er forøverig ett bilde på undersiden slik det ser ut nå. Da skjønner du kanskje hvorfor jeg ikke også vil til med noe mekanikk til å heise forsterkere

Det ser litt kaotisk ut pga noen løse ledningsender, men når forsterkene står der, så er det ikke mye kabling som synnes.
Dersom du skulle lure, så er strømfordelingsblokken på høyre side faktisk høytalerkablingen til subben som skal være bak setene. Jeg hadde fra tidligere lagt opp 2x21mm2 når jeg hadde forsterkere bak setene. Isteden for å røske ut disse, så tenkte jeg hvorfor ikke benytte disse til høytalerkablingen:) Strømfordelingsblokken er for å få ut 4x8mm2 kabler som smetter inn på monoblokka (den har dobble høytaleruttak)
I andre enden er det en tilsvarende blokk igjen som fordeler ut til hvert enkelt element.
Den røde kablen som går på tvers av hele bildet er strømkablen som går fra sikringen til monoblokka, og til dit kondensatorene skal være. Alle fargerike kabler skal være skjulte. De kablene som delvis vil synnes er matt svarte og ganske nøytrale i utseende. Unntaket her er de neonfargede biltema-høytalerkablene

Disse tenkte jeg å skaffe meg noen krypestrømper eller noe slikt som jeg kan tre over i endene for å få de litt mer nøytrale i utseende.