TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lambo Style Doors

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #191554  av d-roc

heisan her kommer litt info om godkjenning av lsd lambo dører. Med i pakken når du får hengslene kommer det tyf papirer fra tyskland hvor alt av nødvendig info om godkjenningen står. hadt på hengslene siden i vinter så tengte jeg skulle ta turen til veivesenet i lier/Drammen å få det skrevet inn i vognkortet.. men det var vist ikke så lett som jeg trodde, fyren på veivesentet som var totalt uintresert i å se på hengslene ga meg istedet en mangelapp. der måtte jeg ha godkjenning av toyota, noe som ikke er trengs når man har en tyf godkjenning. så tok turen opp til NBS som snakket med lsd å fikk sendt over en mer detaljert dokumentasjoen på hengslene og snakket med fyren på veivesenet. 2 uker senere dro fattern bort med bilen som også har kontakter der, å da ble de godkjente uten noe papirer fra toyota..

noe som er VIKTIG til alle her som skal godkjenne dørene sine er nr. som står på hengselen og på gass demperen. dette har noe med at det er hengsler til din bil å gjøre, så skriv ned nr før dere drar på veivesenet!!! lykke til alle sammen!
Vedlegg
IMG_3063.JPG
IMG_3063.JPG (239.37 kiB) Vist 910 ganger
IMG_3064.JPG
IMG_3064.JPG (270.19 kiB) Vist 907 ganger

#192755  av Deleted

Tusen takk for tipset.

Kanskje jeg burde vise bilen min i Lier\Drammen da, siden de allerede kjenner til LSD Dørene og har godkjent en Celica T23 med dette.

Jeg har T23 selv som jeg har montert LSD Hengsler på som jeg ønsker å godkjenne. Jeg har også Carbon Panser fra Erbuni som jeg enda ikke har montert + et orginalt Veilside ECI Kit.

Carbon panseret ditt, Vingen og Felgene var disse montert når du viste bilen ?

BTW: er det mulig å få en kopi av den extra dokumentasjonen du fikk på hengslene ? Trenger dette eventuelt så snart som mulig, Kjører gjerne en tur til Drammen\Lier om det er mulig å få en kopi.

#192756  av celicat23

Når jeg ble stoppet med celica'n min i teknisk kontroll, så spurte jeg for morro skyld om de hadde noe med hvilken styling jeg satte på bilen (vinge, karbon panser osv) og fikk beskjed at så lenge det ikke er noen skarpe kanter som noen kan skade seg på så har ikke biltilsynet noe med det å gjøre.

Men nesten samtidig så får en kammerat av meg beskjed om å demontere vingen på bilen sin pga "den er trafikk farlig". Og dette var en supra type vinge som er helt rund og fin uten noe kanter eller lignende.

Han dro så til ett annet biltilsyn, og fikk den godkjent med vingen uten problem.

Så hva lærer vi av det? Biltilsynet er en gjeng svin som ikke vet hva de driver med, og de lager helt sine egene regler bare for å kødde med deg.

Lykke til.

#192859  av d-roc

glemte kansje å nevne det men fikk også mangellapp på vingen min grunnet kantene, skulle ha papier med tyf godkjenning på den også.
løste det problemet enkelt med å skru den av bilen.

biltilsynet er som kjent ikke så gla i oss som er intresert i bil å det nytter ikke å diskutere med dem uansett :evil:
etter at truls som driver styling avdelinga på NBS hadde snakket med fyren på biltilsynet en stund innrømte han også at han ikke kunne ett ord tysk. ettersom alle tyf papirer er på tysk så sier vel dette det meste om de idiotene som jobber det...

men dere bør ikke dra til lier for å godkjenne bilen dra heller til oslo fikk jeg beskjed om av NBS.
 #297861  av FireWalk

Drar frem denne igjen siden jeg har planer om Lambo dører på min MR2. Kitet blir da fra Autolock i USA, som vist nok skal være blant de beste på markedet når det gjelder lambo dører. Det er samme kit som de bruker i pimp my ride f.eks.

Men jeg kan aldri tenke meg at det følger med noe godkjenningspapirer av noen sort, ei heller kan jeg tenke meg at noe som helst organs godkjenningspapirer fra USA er forenlig med europeiske standarder.

Så da er spørsmålet, hva gjør man da? Er vel å ta sjansen på at en ikke blir stoppet da, eller skrinlegge planene?..

Eller finnes det noen tyske papirer på disse kitene? Selv om det er en amerikansk produsent. ?
 #297870  av bjornalf

de fleste dørene går jo ann å åpne på vanlig måte intill en viss grad.. hadde lambo dører på supraen min mk4. å disse kunne jeg åpne et stykke ut som vanli for å komme meg ut. så når jeg ble stoppet gikk jeg ut slik med døren nede... kanskje på eu osv at di kan si noe men tror ikke d... lykke til
 #297876  av FireWalk

bjornalf skrev:de fleste dørene går jo ann å åpne på vanlig måte intill en viss grad.. hadde lambo dører på supraen min mk4. å disse kunne jeg åpne et stykke ut som vanli for å komme meg ut. så når jeg ble stoppet gikk jeg ut slik med døren nede... kanskje på eu osv at di kan si noe men tror ikke d... lykke til
EU kontroll er ikke noe problem. Har nok kompiser som jobber på autoriserte verksteder så får alltid bilen igjennom. Men tenker mer på teknisk kontroll osv. Cameleon her på forumet er jo skrekk eksempelet på hvordan det i værste fall kan gå når en blir stoppet i slike rutine kontroller. Måtte jo demontere så å si hele bilen sin før han fikk lov å sette den på veien igjen.

Så det er greit å ha slike ting i vognkortet syntes jeg. Skal ikke være slik at en må være redd for kontroll konstant når en er ute og kjører. Blir som å kjøre uten lappen omtrent. Da forsvinner hele gleden med å kjøre bilen :)
 #297898  av Daniel HS

Det med å få ting godkjent på biltilsynet dreier seg mye om å være saklig. Sjekk opp i lover å regler før du kommer opp der, ta gjerne utskrift fra kjøretøyforskriften på http://www.lovdata.no, nærmere bestemt http://www.lovdata.no/for/sf/sd/sd-19941004-0918.html, slik at DU kan reglene og eventuelt kan dokumentere at du har lov til det du skal godkjenne. Desverre kan ikke alle på BT alle reglene like godt, prøv gjerne igjen ved en annen anledning dersom det ikke skulle gå. Det nytter heller ikke være frekk og rappkjeftet når man kommer opp der...