Hei alle sammen,
Så litt på nettet etter toyota forum, og fant dette, har lest litt rundt på forumet, og registrerte meg her jeg
Tenkte jeg kunne fortelle om meg, og hva jeg vil?
Jeg bor i Rælingen/Lillestrøm.....
Jeg er 16 år, blir 17 i år..
Jeg har begynt å øvelsekjøre, etter å ha øvelsekjørt i 3 måneder med Audi med automat gir, så ble det nesten kjedelig å bare sitte der å gi gass og bremse, ikke noe annet nesten... Og lærer ikke noe i det hele tatt uten gir og clutch..
Så pappa kjøpte en Toyota Starlet til meg, 86 modell...
For å øvelsekjøre og som et lite prosjekt...
Det var veldig mye rust på den, så jeg fikk hjelp av en god venn av pappa som har drevet med karosseri i 25 år.. Og fjernet alt rust på bilen, og fikk nye hjulbuer og diverse..
Etter å ha brukt 7-8000,- kr på den, så innså jeg at...
Den 1E motoren, som er 1,0 er altfor lite, mer som en lekebil..
Kommer det bakker, så må man gire ned og holde gassen i bånn, og fortsatt ikke få mer fart, men ligger på samme turtall selvom gassen er i bånn....
Derfor har jeg snakket med pappa
, og fått lov til å selge den og få kjøpe en annen med større motor...
"Og blir det en Toyota, betaler jeg mellomlegget til den andre du vil ha" sa faren min da
Så har sett på Corolla, og synes den typen som er rundt 90 modell er kjempe fin...
Har sett på Mazda 323 også, men jeg synes Corolla ser bedre ut, hvis man slenger på felger og sånt
Og vil helst ha med 4 dør....
Tror dere at det er en bra bil?...
Kan jeg få litt hjelp til å velge?
(Ble litt for langt inlegg..., men men
)
Så litt på nettet etter toyota forum, og fant dette, har lest litt rundt på forumet, og registrerte meg her jeg

Tenkte jeg kunne fortelle om meg, og hva jeg vil?
Jeg bor i Rælingen/Lillestrøm.....
Jeg er 16 år, blir 17 i år..
Jeg har begynt å øvelsekjøre, etter å ha øvelsekjørt i 3 måneder med Audi med automat gir, så ble det nesten kjedelig å bare sitte der å gi gass og bremse, ikke noe annet nesten... Og lærer ikke noe i det hele tatt uten gir og clutch..
Så pappa kjøpte en Toyota Starlet til meg, 86 modell...
For å øvelsekjøre og som et lite prosjekt...
Det var veldig mye rust på den, så jeg fikk hjelp av en god venn av pappa som har drevet med karosseri i 25 år.. Og fjernet alt rust på bilen, og fikk nye hjulbuer og diverse..
Etter å ha brukt 7-8000,- kr på den, så innså jeg at...
Den 1E motoren, som er 1,0 er altfor lite, mer som en lekebil..
Kommer det bakker, så må man gire ned og holde gassen i bånn, og fortsatt ikke få mer fart, men ligger på samme turtall selvom gassen er i bånn....
Derfor har jeg snakket med pappa

"Og blir det en Toyota, betaler jeg mellomlegget til den andre du vil ha" sa faren min da

Så har sett på Corolla, og synes den typen som er rundt 90 modell er kjempe fin...
Har sett på Mazda 323 også, men jeg synes Corolla ser bedre ut, hvis man slenger på felger og sånt

Og vil helst ha med 4 dør....
Tror dere at det er en bra bil?...
Kan jeg få litt hjelp til å velge?
(Ble litt for langt inlegg..., men men

Toyota stopper ikke før du bremser........