TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mkiv Supra n/a bygd om til turbo.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #216251  av Andy_Celica

Jeg fikk en tlf idag, skal selge bilen min, og han lurte på om jeg ville ha en supra na ombyg til turbo i innbytte.

Men over til supraen,
Det var en jdm (høyrestyrt) n/a, men større toppakning 2mm, en t78 turbo, større dyser og et piggeyback system (fra japan) bjørnstad bil har bremsa den til 384 rwhp, og de mente at med et piggeyback fra norge ville den klare 600 rwhp?

innmaten i en 2jz-ge skulle vist også tåle 600-700 hk med større toppakning.

Hvordan vil denne bli å registrere, skal ikke registrerer i norge men i sverige.

bilen har forresten gått 85k og han skal ha 160k i innbytte for den

Vil dere si at det er en god del? enenset problemet er at eksosmanifolden er sprukket, men kunne vist sveies.

bilen holder forresten til i sortland.
 #216253  av TOYPARTS

Andy_Celica skrev:Jeg fikk en tlf idag, skal selge bilen min, og han lurte på om jeg ville ha en supra na ombyg til turbo i innbytte.

Men over til supraen,
Det var en jdm (høyrestyrt) n/a, men større toppakning 2mm, en t78 turbo, større dyser og et piggeyback system (fra japan) bjørnstad bil har bremsa den til 384 rwhp, og de mente at med et piggeyback fra norge ville den klare 600 rwhp?

Hvordan vil denne bli å registrere, skal ikke registrerer i norge men i sverige.

Vil dere si at det er en god del? enenset problemet er at eksosmanifolden er sprukket, men kunne vist sveies.

jeg prøver å holde mine meninger for meg selv, derfor sier jeg kun en ting meget skeptisk......
 #216254  av Andy_Celica

TOYPARTS skrev:
Andy_Celica skrev:Jeg fikk en tlf idag, skal selge bilen min, og han lurte på om jeg ville ha en supra na ombyg til turbo i innbytte.

Men over til supraen,

jeg prøver å holde mine meninger for meg selv, derfor sier jeg kun en ting meget skeptisk......
Nei ønsker å høre dine meninger, Fortell hva du vet :?:

#216257  av CelicaTurbo

din bil pluss at du betaler 160.000 for en ombygd NA-Supra som ikke er registrert? Jeg synes ikke det høres ut som noen god deal akkurat, motortrim eller ikke, spesielt siden det er en ombygd bil som kan bli problematisk å få godkjent, og muligens er problematisk driftsmessig avhengig av kvaliteten på jobben som er gjort.

#216260  av Andy_Celica

CelicaTurbo skrev:din bil pluss at du betaler 160.000 for en ombygd NA-Supra som ikke er registrert? Jeg synes ikke det høres ut som noen god deal akkurat, motortrim eller ikke, spesielt siden det er en ombygd bil som kan bli problematisk å få godkjent, og muligens er problematisk driftsmessig avhengig av kvaliteten på jobben som er gjort.
Nei, han skal ha 160 for sin jeg skal ha 185 for min, vi si at han betaler meg 25 i tilegg til bilen hans :D

#216263  av Andy_Celica

Her er noen bilder
Vedlegg
et til
et til
supraen tel han tord .jpg (41.84 kiB) Vist 1089 ganger
her kommer noen bilder av den
her kommer noen bilder av den
DSC00008.jpg (38.92 kiB) Vist 1089 ganger

#216264  av tore 95 tt euro spec

Andy_Celica skrev:
CelicaTurbo skrev:din bil pluss at du betaler 160.000 for en ombygd NA-Supra som ikke er registrert? Jeg synes ikke det høres ut som noen god deal akkurat, motortrim eller ikke, spesielt siden det er en ombygd bil som kan bli problematisk å få godkjent, og muligens er problematisk driftsmessig avhengig av kvaliteten på jobben som er gjort.
Nei, han skal ha 160 for sin jeg skal ha 185 for min, vi si at han betaler meg 25 i tilegg til bilen hans :D
Skeptisk :D du får den hvertfall ikke gjennom hos bts hvertfall...Og der er det masse som ikke går gjennom..felger,styling,coilovers?,lykter,vinge,motor,etc...ikke kjøp om du skal regge hverfall.men det er nå min mening!
Sist redigert av tore 95 tt euro spec den 09 jan 2007 20:36, redigert 1 gang totalt.

#216265  av Andy_Celica

tore 95 tt euro spec skrev:
Andy_Celica skrev:
Skeptisk :D du får den hvertfall ikke gjennom hos bts hvertfall...
Skal i tilfelle registreres i sverige :D

#216266  av TOYPARTS

Andy_Celica skrev:
tore 95 tt euro spec skrev:
Andy_Celica skrev: Nei, han skal ha 160 for sin jeg skal ha 185 for min, vi si at han betaler meg 25 i tilegg til bilen hans :D
Skeptisk :D du får den hvertfall ikke gjennom hos bts hvertfall...
i sverige er det like strengt om ikke enda verre å få skilter på den, mine meninger er ikke alltid like bra å skrive på et forum, jeg velger å holde de for meg selv, men du kan gjerne ringe meg. :wink:

#216267  av maxgets

Ville vært skeptisk...

Syntes ikke det virket som noen knall deal for å si det sånn, kan jo få rhd MKiv TT for mindre enn den prisen der(Riktignok ikke så modifiserte, men det er jo greit med tanke på registrering)

Mitt råd; selg den for penger og ikke ta innbytte med mindre du får en sykt god deal på innbyttebilen.

#216268  av Andy_Celica

TOYPARTS skrev:
Andy_Celica skrev:
tore 95 tt euro spec skrev: Skeptisk :D du får den hvertfall ikke gjennom hos bts hvertfall...
i sverige er det like strengt om ikke enda verre å få skilter på den, mine meninger er ikke alltid like bra å skrive på et forum, jeg velger å holde de for meg selv, men du kan gjerne ringe meg. :wink:
jepp, legg igjen nr ditt eller skriv det på en pm.

Men hvis det er vanskligere i sverige er det nok ikke aktuelt å kjøpe den uansett.

#216279  av sindrejl

Kjøp en original tt istedet, for det første slipper du problemer med hardkjørt trimmet motor.. alle vet åssn det ofte kan ende om det ikke er gjort bra nok.

Dessuten var bilen blodstygg, direkte øglybugly er min mening, total ødeleggelse av en bil som er så fin fra fabrikk, grusomt :P Du får ikke godkjent trimminga uten å ha alle papirer og papirer fra toyota at bremser takler det og alt klart. Stylingen går ikke igjenn, er lyktene godkjent? Vingen går ikke igjennom, er felgene godkjent? Tror det der er et trøbbel som aldri vil få svenske skilt. Mye bedre å ta en bil med skilt og så begynne å modde?

ps, dessuten var den DYR..

#216377  av Robstar

Blir helt på gråten når jeg ser at folk ødelegger slik en nydelig bil :-(

Ser ut som om den har gått som taxi på planeten pluto eller no:-)

Det fins mange andre supraer på markedet, så jeg anbefaler deg å lete litt til.

hei og hå...... :D

#216553  av SupraN/A

Ta med i betraktning at de fleste RHD Suprane i Sverige kommer fra England. Snakket med et firma dær som har endel supra ute på auto db å de bilene var importert til england regga eller gokjent dær før de ble tatt til Sverige. Var visst samme prob der som her jemme med førstegangs reg av Rhd Supra :cry: