TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Innkjøp & vedlikehold.

• Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #26583  av Ole C

Hei,

Jeg har en del spørsmål, men så vidt jeg har sett så er det ingen som IKKE liker å svare på spørsmål på dette forumet...

Hva bør en ok mkII MR2 gti koste?

Hva bør en ok mkII MR2 Turbo (GTS?) koste?

Jeg tenker da på biler i original stand. Gjerne også litt vurdering ang. privat kjøp kontra importør (som f.eks TG bil i Drammen) og ”vanlig” bilforretning.

Hvilke typer eventuelle modifikasjoner bør trekke opp/ned?

Er det dessuten noen umiddelbare kostnader man bør regne med ved kjøp av en slik bil? Ting man bør gå over og kanskje bytte ”for sikkerhets skyld”.

Jeg prøver som dere sikkert skjønner å samle kunnskap og argumenter for og i mot å kjøpe et slikt leketøy...

Så langt ser det ut som jeg må beholde den bilen jeg har og bare bruke MR2’en som leketøy/sommerbil. Særlig pga mengden km jeg tilbakelegger pr. år.
En ting er å betale høyere forsikring på grunn av dette men enda verre er det vel å legge så mange km på klokka på en MR2 (verditap o.l.).

Mvh
Ole Christian
Sist redigert av Ole C den 11 des 2003 14:31, redigert 1 gang totalt.

#26586  av Christian

Du tar nok feil der, er mange som svarer så godt de kan her :)

En ok GTi ligger ifra 110k og oppover, avhengig av modell og utstyr
En ok turbo ligger nok fra 140-150 og oppover...disse er sjeldne her i landet, så det er ikke så lett å si...

TG er generellt dyre, og det kan virke som om folk har litt forskjellig oppfattning om de/ham, det er mer å tjene på å hente en selv, men da må du jo faktisk finne bilen selv :)
Personlig er jeg fornøyd med TG

Modifikasjoner opp og ned er også det vanlige, felger er +, styling er +, bedre interiør er +, trimmet er gjerne +, generelt er alt som er gjort ett +, mens ting som ikke kan dokumenteres samt høy km er minus

På en turbo modell må du sjekke tilstanden til turboen, ellers er stortsett alt som på en vanlig bil.
Ting du må sjekke uansett er rust, oljeforbruk, at alt på bilen faktisk virker, ingen ulyder, osv

#26598  av Ole C

Takk skal du ha. :D

Beklager om jeg skriver litt kronglete men hvis du leser en gang til så står det "...ingen som IKKE har noe i mot å svare på spørsmål..." :roll: (Jeg endret det nå til store bokstaver for sikkerhets skyld)

Mitt inntrykk av TG er "typisk" bruktbilselgere, hvilket inngir svært liten tillit.

Er det noen her som har importert bilene sine selv eller kjøpt fra importør a la TG?

Jeg tror nok både gti og turbo er morsomme biler, men at turbo utgaven kanskje har mer potensial for å høyne ”moro-faktoren” dersom det blir ønskelig i ettertid.
Dessuten kan jeg se for meg at den vil holde seg bedre i verdi ettersom den er mer sjelden.

Dette er vel hovedgrunnene til at jeg først og fremst ser på turbo utgaven som mest aktuell.

Mvh

Ole Christian

#26599  av Speeder

En som er verdt en titt, hvis du vurderer å importere bil selv, er vel denne siden: http://www.thaulow.net
Ser at han har en mr2 turbo på vei inn også:)

Sveits er vel et populært land å imortere Toyota fra, så vidt jeg har fått med meg.

#26601  av CelicaGT

Har hørt sveits skal vere eit bra land å ta bil inn fra. Dei har visst strengere krav til tilstand på bil enn tyskland (correct me if i'm wrong)
:)

#26616  av jumbo

En annen sak jeg har latt meg fortelle, er at Sveits bruker LANGT mindre veisalt enn Tyskland... Hvis tilfelle, er jo det et vesentlig poeng i seg selv...

#26689  av chris

jumbo skrev:En annen sak jeg har latt meg fortelle, er at Sveits bruker LANGT mindre veisalt enn Tyskland... Hvis tilfelle, er jo det et vesentlig poeng i seg selv...
Stemmer nok det. Sveits bruker så og si ikke salt dem, derfor er bilene som kommer derfra veldig ofte rustfrie

#26705  av Ole C

Aha! Det kan være svært nyttig å ha i bakhodet når man kikker på importbiler ja.

Takk for tipset!

#26782  av Christian

Ole C skrev:Beklager om jeg skriver litt kronglete men hvis du leser en gang til så står det "...ingen som IKKE har noe i mot å svare på spørsmål..." :roll: (Jeg endret det nå til store bokstaver for sikkerhets skyld)
Så det nå... :oops: :oops: :oops: