som endel av dere vet (ihvertfall MR2Turbo
, takk for hjelpen forresten) så har vi skifta topp-pakning og diverse på celica'en min..
virka som om alt var i ordan, vi fyrte igang motoren, og den putra og gikk greit den..
tok meg en kjøretur, og merka no kakling under panseret...
tok den med til esso (de som satte på registeret, skyt meg) for å høre om de visste hva det var, eller om de hadde gjort noe (noe de selvfølgelig ikke hadde)...
lyden høres ut som ventil-kakling på høyt nivå...og det virker som om det blir værre jo varmere motoren blir.. (varmere == jo lengre den står og går i denne sammenhengen)
esso fyren (som faktisk har litt peiling) sier at det høres ut som om det kommer fra bunnpanna(!)
mens toyota sa det hørtes ut som no ventil greier...
noen som har noensomhelst aning på hva dette kan være?
edit:
nei, vi har ikke hatt ute ventilene når vi skifta pakningen..

virka som om alt var i ordan, vi fyrte igang motoren, og den putra og gikk greit den..
tok meg en kjøretur, og merka no kakling under panseret...
tok den med til esso (de som satte på registeret, skyt meg) for å høre om de visste hva det var, eller om de hadde gjort noe (noe de selvfølgelig ikke hadde)...
lyden høres ut som ventil-kakling på høyt nivå...og det virker som om det blir værre jo varmere motoren blir.. (varmere == jo lengre den står og går i denne sammenhengen)
esso fyren (som faktisk har litt peiling) sier at det høres ut som om det kommer fra bunnpanna(!)
mens toyota sa det hørtes ut som no ventil greier...
noen som har noensomhelst aning på hva dette kan være?
edit:
nei, vi har ikke hatt ute ventilene når vi skifta pakningen..
o 1996 Toyota Celica 1,8
x 2000 Lexus IS200 Sport (solgt)
x 1990 Toyota Celica 2.0 GTi (banebil nå)
x 1986 Toyota MR2 mk1
x 2000 Lexus IS200 Sport (solgt)
x 1990 Toyota Celica 2.0 GTi (banebil nå)
x 1986 Toyota MR2 mk1