TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Synspunkter pÃ¥ Megasquirt II byggesett

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

 #248398  av CelicaTurbo
 
Erling og Firewalk er vel de som har mest erfaring med dette her på forumet så de kommer vel med noen synspunkter/anbefalinger etterhvert.

Generellt: MS støtter ikke Denso-fordeleren som brukes i våre biler, vi har to tenningshjul som forteller ecu om rotasjonen/posisjon på veiv, mens MS støtter bare ett hjul. Løsningen er å modifisere fordeleren ved å file bort to av 12 tenner på det ene hjulet, eller å montere et Ford EDIS tenningshjul med en hallsensor på reimhjulet. Annet enn det kjenner ikke jeg til at det er noen spesielle hensyn å ta for våre motorer og MS kan utbygges i ganske stor grad, med f.eks antilag, eller autotune på grunnlag av signal fra bankesensor og bredbåndslambda. Du bør være litt stødig på lodding og elektronikk om du skal sette det sammen selv da, jeg lurer på om ikke styringen av dysene må modifiseres litt for å virke mer stabilt med våre dyser. Ellers, god jording av motor og enhet er vistnok ekstremt viktig om man skal unngå at den resetter seg selv ved høyt pådrag.

 #248725  av Xlr8
 
låner posten din litt.. hva er forsjellen mellom ms1 og ms2? noen som kan hjelpe meg med dette?

 #248727  av Ivar
 
CelicaTurbo skrev: Generellt: MS støtter ikke Denso-fordeleren som brukes i våre biler, vi har to tenningshjul som forteller ecu om rotasjonen/posisjon på veiv, mens MS støtter bare ett hjul. Løsningen er å modifisere fordeleren ved å file bort to av 12 tenner på det ene hjulet, eller å montere et Ford EDIS tenningshjul med en hallsensor på reimhjulet. Annet enn det kjenner ikke jeg til at det er noen spesielle hensyn å ta for våre motorer og MS kan utbygges i ganske stor grad, med f.eks antilag, eller autotune på grunnlag av signal fra bankesensor og bredbåndslambda. Du bør være litt stødig på lodding og elektronikk om du skal sette det sammen selv da, jeg lurer på om ikke styringen av dysene må modifiseres litt for å virke mer stabilt med våre dyser. Ellers, god jording av motor og enhet er vistnok ekstremt viktig om man skal unngå at den resetter seg selv ved høyt pådrag.
Takk for innsiktsfull post. Denne kommer til nytte for meg i prosjektet mitt. :)

Jeg venter spent på Hydra Nemesis-ECUen som er spesiallaget for 3VZ-FE.