TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ER DET MULIG Ã… SKIFTE BARE LAGERET PÃ… DRIVAKSLINGEN?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #256384  av funkyfung

Har en mr2 turbo som lagret på drivakslingen er noe slitt, det lagret som holder akslinga oppe til motoren på høyre side. Er det noen som vet om det er mulig å skifte bare lagret eller må man ha helt ny aksling? Legger ved et bilde for å vidse hvor det sitter!
Vedlegg
IMG_0206.JPG
IMG_0206.JPG (111.14 kiB) Vist 158 ganger

#256390  av Amund

hvorfor skulle det ikkje vere mulig å berre skifte lageret? om det er å få kjøpe på toyota, så er det fult muligt!

#256392  av funkyfung

finner ikek ut i delekatalogen om det går ant å skifte ser du...deror jeg spør her..ringe toyota å spørre er vertfall lite mening i..hehe :twisted:

#256526  av FireWalk

Tror faktisk du må bytte hele akslingen. Jeg hadde problemer med et drivledd og forhørte meg med toyota. Da mener jeg å huske at jeg måtte bytte hele akslingen siden de ikke solgte den i deler...

Rett meg om jeg tar feil, mener bare å erindre at det var det de sa, men dette er lenge siden så det kan være jeg tar feil..

#256544  av erling

Er et helt vanlig lager, har nettopp bestilt dette til meg selv, men har ikke delenr. foran meg her nå.
 #256617  av 2fast4u

funkyfung skrev:Har en mr2 turbo som lagret på drivakslingen er noe slitt, det lagret som holder akslinga oppe til motoren på høyre side. Er det noen som vet om det er mulig å skifte bare lagret eller må man ha helt ny aksling? Legger ved et bilde for å vidse hvor det sitter!
Delenr på lager er 90363-41003 og er greit å skifte.
Likt på Camry og noen nyere Corolla utgaver.

:wink:

#256634  av hmsilset

ADHD skifta på min og da måtte han kjøpe nye lager til ca 2000 kr pr stk(Drivverk til 245hk turbo)Vel,det er alt jeg veit

#256651  av Ã¦len2

Ps bak støvhetten sitter det en låsering som er litt vanskelig å se.
Husk å fjerne den før du presser av!!

#257142  av funkyfung

Takk for hjelpa da :D Prisen var 398 kr for det lagret..ikke så dyrt det 8)

#258454  av Dr.Ling

Fant nylig ut at den forferdelige turtalls-avhengige (!) skranglelyden jeg har hatt kommer fra dette lageret, var helt løst inni den metallringen, og siden festet/ringen er festet i motorblokka hørtes det ut som hele motorn skranglet.
Har noen byttet dette selv? Må vel være vrient å få akselen ut fra bremseklumpen uten å demontere mye, og er vel lettest å dra den ut fra diffen så en slipper å gjøre alt under bilen...?