TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • hvilke dyser pÃ¥ st205?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #270476  av ivers
 
lurer på hvor store dysene på st205 er. Leser overalt at de er 540cc, men har mine tvil, siden jeg makset dem på 1,35 i ladetrykk. 540cc skal da være gode for mer enn ca.335 hk?
Noen som vet om kurante 800cc dyser som passer i originalt fuelrail, elr eventuelt fuelrail som passer til innsuget?

 #270494  av cryptor
 
tror de skal orginale (540) skal holde til næremere 400, men du kan jo kompensere med å øke bensintrykket. her er en link til SARD dyser som er plug and play på din bil http://www.jappartsspecialist.com/produ ... cts_id=576
 #270522  av Tomera
 
ivers skrev:lurer på hvor store dysene på st205 er. Leser overalt at de er 540cc, men har mine tvil, siden jeg makset dem på 1,35 i ladetrykk. 540cc skal da være gode for mer enn ca.335 hk?
Noen som vet om kurante 800cc dyser som passer i originalt fuelrail, elr eventuelt fuelrail som passer til innsuget?
Makser også ut dysene på samme ladetrykket på min. Men tror nok ikke turboen er god for noe mere uansett.
 #270523  av ivers
 
Tomera skrev:
ivers skrev:lurer på hvor store dysene på st205 er. Leser overalt at de er 540cc, men har mine tvil, siden jeg makset dem på 1,35 i ladetrykk. 540cc skal da være gode for mer enn ca.335 hk?
Noen som vet om kurante 800cc dyser som passer i originalt fuelrail, elr eventuelt fuelrail som passer til innsuget?
Makser også ut dysene på samme ladetrykket på min. Men tror nok ikke turboen er god for noe mere uansett.
Vet at det er gjort på din bil å ja, samme mann som har mappet bilene. Men jeg har garret gt2871r med flow prep, så turboen min er god for mye mer pluss at registeret på turboen er mye bedre enn originalturboen. Men stemplene tåler vel ikke mer trykk enn 1,5-1,6 tror jeg.
 #270536  av Tomera
 
ivers skrev:
Tomera skrev:
ivers skrev:lurer på hvor store dysene på st205 er. Leser overalt at de er 540cc, men har mine tvil, siden jeg makset dem på 1,35 i ladetrykk. 540cc skal da være gode for mer enn ca.335 hk?
Noen som vet om kurante 800cc dyser som passer i originalt fuelrail, elr eventuelt fuelrail som passer til innsuget?
Makser også ut dysene på samme ladetrykket på min. Men tror nok ikke turboen er god for noe mere uansett.
Vet at det er gjort på din bil å ja, samme mann som har mappet bilene. Men jeg har garret gt2871r med flow prep, så turboen min er god for mye mer pluss at registeret på turboen er mye bedre enn originalturboen. Men stemplene tåler vel ikke mer trykk enn 1,5-1,6 tror jeg.
Okei! En sånn turbo jeg bør gå for da muligens?
Hvem er det forresten som har mappet bilene?

 #270537  av Larsen
 
Stemplene tåler ganske mye. Er noen som har kjørt over 400 "flywheel" hp på orginale stempler. Det er detonasjon de ikke tåler.

 #270544  av Tomera
 
Jeg for min del, kommer ikke til og endre på oppsette så lenge jeg kjører med orginal innmat. Lader 1.35 bar på maks nå (kjører ikke med det da. Ligger rundt 1.0-1.1 til vanlig)
 #270581  av ivers
 
Tomera skrev:
ivers skrev:
Tomera skrev: Makser også ut dysene på samme ladetrykket på min. Men tror nok ikke turboen er god for noe mere uansett.
Vet at det er gjort på din bil å ja, samme mann som har mappet bilene. Men jeg har garret gt2871r med flow prep, så turboen min er god for mye mer pluss at registeret på turboen er mye bedre enn originalturboen. Men stemplene tåler vel ikke mer trykk enn 1,5-1,6 tror jeg.
Okei! En sånn turbo jeg bør gå for da muligens?
Hvem er det forresten som har mappet bilene?
Jeg vil absolut anbefale turboen ja, er meget fornøyd med registeret på den, spinner opp mye mye lettere enn den trege originalturboen. Men den leverer ikke mer enn rundt 400 hk, så skal man ha mer må det en større turbo til.
Ronny Skogen heter han , driver et firma som heter japantuning her i trondheim (japantuning.no). Fyren har jævli til peiling på det meste innen bil, og er meget hyggelig og servicevennlig. Kommer absolut til å bruke han neste gang jeg skal mappe elr noe lignende. Han er foresten den offisielle importøren av Apexi i Norge.