TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mapping av datasprut

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #279067  av turbomoen

Hei eg sitter å lurer på kem eg skal la få mappe datasprutet på bilen min.
er det nokon som har nokon anbefalinger på kor eg bør reise å kor eg ihvertfall ikkje bør reise.
om ken som er veldig filinke med dette å ken som ikkje får det til i det heiletatt
 #279078  av TTM

Kommer vell litt ann på hvilket datasprut du har.
Toyparts har en del peiling på supra. Også er det mange som bruker bjørnstad bil.
 #279087  av toyparts/mvp norge

turbomoen skrev:Hei eg sitter å lurer på kem eg skal la få mappe datasprutet på bilen min.
er det nokon som har nokon anbefalinger på kor eg bør reise å kor eg ihvertfall ikkje bør reise.
om ken som er veldig filinke med dette å ken som ikkje får det til i det heiletatt
Vi mapper alle typer.
 #279092  av turbomoen

TTM skrev:Kommer vell litt ann på hvilket datasprut du har.
Toyparts har en del peiling på supra. Også er det mange som bruker bjørnstad bil.
Ønsker ikkje å bruke Bjørnstad bil på grunn av mykje problemer i etterkant av jobben dei utførte for ein kompis av meg.
Har høyrt mykje bra om Autoconsult er det nokon som har noen erfaringer med dei?
ellers so er jo toyparts ein aktuell plass
 #279194  av FireWalk

Jeg mappet min hos Bjørnstad bil. Ble veldig fornøyd. Har kjørt mange biler som er "autotuned" og mappet på landeveien, noen også på "hjemme-ruller" osv. Men ble utrolig fornøyd hos Bjørnstad. Bilen er som orginalt. Ingen rykking eller nøkking noe sted på visse turtall eller load slik man forventer ved datasprut. Ingen problemer i ettertid heller. :)
 #279302  av turbomoen

FireWalk skrev:Jeg mappet min hos Bjørnstad bil. Ble veldig fornøyd. Har kjørt mange biler som er "autotuned" og mappet på landeveien, noen også på "hjemme-ruller" osv. Men ble utrolig fornøyd hos Bjørnstad. Bilen er som orginalt. Ingen rykking eller nøkking noe sted på visse turtall eller load slik man forventer ved datasprut. Ingen problemer i ettertid heller. :)
Kan begynne med litt grunnene til kvifor eg ikkje vil benytte meg av bjørnstad bil

nr.1 tenningen blei stilt alt for kvass IKKJE BRA!!!!!!!!!!!
nr.2 arbeide såg ut som det nesten var gjort i fylla.
nr.3 dorlig servise nor det blei tatt kontakt mens bilen sto der, og holder ikkje dei avtalene som er gjort verken på pris eller på levering.
nr.4 efektmålingen som blir skreve ut kan ein liksogodt tørke seg med bak. stemte iallefall ikkje på den bilen som kompisen min hadde der oppe.
nr.5 blei bestilt ein 3 bar mappsensor. fekk ein 2 bar, å datasprutet var sett opp med 2 bar sensor, å skulle takle eit ladetrykk på 1,2 bar. datasprutet ville då ikkje kompensere for økt ladetrykk. over 1.0 bar

her er litt av grunnlage til kvifor eg ikkje vil bruke bjørnstad bil.
dette er ikkje meint som noko kritikk av bjørnstad bil men som eit grunnlag på kvifor ikkje eg ha lyst til å benytte meg av disse å over hode ikkje noko anna.
 #279824  av TTM

Min er mappet hos toyparts, og alt funker utmeket. Har kjøpt litt nye deler og må mappe på nytt. Så da parkerer bilen på båt til dem igjen og regner med å bli like fornøyd med bilen som jeg er nå. :wink:

Han kompisen din, er det WRC her på forumet? Om jeg ikke husker helt feil, var det han jeg leste om som ikke var helt fornøyd med bjørnstad bil.

Btw, så mener jeg tommelfinger regelen sier at man skal skal trekke fra en bar på mappsensoren, så jeg tror ikke det er noe i veien med den. Men når det ble bestilt en på 3 bar og han fikk en på 2, så er jo ikke det helt bra. :roll:
 #279826  av turbomoen

nei det er ikkje WRC her på forumet er ein anna ein. men har får stå fram sjølv har ikkje lyst til å utgje personen vist han ikkje har lyst til det.
jepp veit det med mapsensoren derfor blei det bestilt ein 3 bar sensor.