Har endelig fått bilen på veien etter langtids opphold i garasjen, og nå er det bare noen små problemer igjen.
Håndbrekket på høyre siden lager en "klunk" lyd når jeg begynner å kjøre, men så er det bra. Men igår når jeg kjørte av en ferje så kom den klunke lyden på ca. annenhver rotasjon, men gav seg før jeg fikk kjørt av veien for å sjekke det ut, kjørte vel en 1km før det stoppet.
Brekket oppfører seg helt fint ellers og jeg har justert det slik det skal, men når hjulet er i friluft så stopper det opp på annenhver rotasjon, og for å snurre det videre for hånd så må jeg snurre det litt tilbake før jeg får to nye runder. Stopper på samme sted hver gang. Hva kan dette være?
Så var det den ujevne gangen, i 1. og 2. giret (spesielt 1.) så har motoren en tendens til å nykke til noe jævlig når jeg kjører seint, som f.eks i kø og på parkeringsplasser. Dette kan jo være pluggene, fordeler og rotor, men kan det også være pga stram gassvaier? Den skal vel være litt slakk når motoren er stoppet for å ta høyde for motorens vridning? Hvis ikke så skal jeg bytte tenningsdelene for å se, men da hadde det vel vært i alle gir på samme turtall?
Håndbrekket på høyre siden lager en "klunk" lyd når jeg begynner å kjøre, men så er det bra. Men igår når jeg kjørte av en ferje så kom den klunke lyden på ca. annenhver rotasjon, men gav seg før jeg fikk kjørt av veien for å sjekke det ut, kjørte vel en 1km før det stoppet.
Brekket oppfører seg helt fint ellers og jeg har justert det slik det skal, men når hjulet er i friluft så stopper det opp på annenhver rotasjon, og for å snurre det videre for hånd så må jeg snurre det litt tilbake før jeg får to nye runder. Stopper på samme sted hver gang. Hva kan dette være?
Så var det den ujevne gangen, i 1. og 2. giret (spesielt 1.) så har motoren en tendens til å nykke til noe jævlig når jeg kjører seint, som f.eks i kø og på parkeringsplasser. Dette kan jo være pluggene, fordeler og rotor, men kan det også være pga stram gassvaier? Den skal vel være litt slakk når motoren er stoppet for å ta høyde for motorens vridning? Hvis ikke så skal jeg bytte tenningsdelene for å se, men da hadde det vel vært i alle gir på samme turtall?
90mod Celica 2.0l GTi
Selges hvis prisen er rett
Selges hvis prisen er rett
