TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• godkjenning av coilovers

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #284490  av celica_gt4

heihei. har nylig gått til innkjøp av ein mr2. blei seff stoppa av satans biltrangsyne. di likte lite coilovers på bilen å sender bilen til etterkontroll.. noen som har fått sånn godkjent i vognkort? har TUV papirer og papirer fra hjulstilling. men har alltid hørt masse frem og tilbake ang coilovers. hvordan er dette på mr2? coilovers er av merke KW btw. takker for alle svar :)
 #284497  av Ã¦len2

Såfrem til at du har TUV papirer som sier at dette settet hører til denne bilen skal det jo ikke være noe problem.
Vist ikke tror jeg ikke du har noen sak...
 #284794  av jumbo

Som sagt, dersom du har TUV på at disse passer bilen din, samt hjulstillingskontroll (og evnt. lys), skal ikke dette være noe problem.

Men at de krever at du skal inn og få det godkjent er helt normalt - det er jo noe du strengt tatt skal gjør selv, uoppfordret.
 #285542  av celica_gt4

okey :) takker for svar:) har alle papirer så bør gå fint då:) vet eg egentlig skal inn der FØR eg blir stoppa, men nettopp fått bilen så har ikje fått sjansen :p
 #285543  av hmsilset

Får man med sånne papirer når man kjøper nye dempere? Norge er ett sykt land.
Her må vi betale ekstra bare fordi vi gjør bilene tryggere.
 #285663  av jumbo

hmsilset skrev:Får man med sånne papirer når man kjøper nye dempere? Norge er ett sykt land.
??

Det er jo helt normalt at det følger med godkjenningspapirer for deler som ER godkjent for bilen det er snakk om... Dette har da ingenting med betaling å gjøre.

Ei heller bidrar jo senking generelt til å gjøre en bil sikrere - uten at det her noe med saken å gjøre heller.
 #286049  av hmsilset

jumbo skrev:
hmsilset skrev:Får man med sånne papirer når man kjøper nye dempere? Norge er ett sykt land.
??

Det er jo helt normalt at det følger med godkjenningspapirer for deler som ER godkjent for bilen det er snakk om... Dette har da ingenting med betaling å gjøre.

Ei heller bidrar jo senking generelt til å gjøre en bil sikrere - uten at det her noe med saken å gjøre heller.
Må vel betale for å vise bilen hos biltilsynet og få det inn i vognkortet :?:
Skreiv om dempere jeg,ikke om senkefjører.Liker ingen originale biler.
Føles som å kjøre på gele,å er ikke det fali så vet ikke jeg :D
 #286069  av cameleon

At coilovers er mer sikre enn andre dempere er jo bare fjas. Er jo mange tilfeller hvor disse har knekt. Men det er en annen sak :wink:
Når det kommer til coilovers som du ikke har TÜV papirer på, så ER det mulig å få de godkjent om du "jukser" litt. Men du skal også ha flaks. Jeg kjenner noen som har gjort dette og kommet gjennom.
Det du gjør er at du rett og slett skaffer deg TÜV papirer fra eksempelvis KW som er TÜV godkjent. Du skaffer deg også noen enkle klistremerker som sitter fast på demperne dine som KW. Husk bare å få fjernet alt som har med andre logoer etc å gjøre på demperne dine. Såfremt det ikke er noen spesialister som jobber på BT, så ser de ikke forskjellen på KW, Cusco, eller Apexi.

Dette er helt klart noe jeg ikke anbefaler deg å gjøre, men som sagt så er det flere som har tatt denne vrien.

Det enkleste er rett og slett å sette på orginaldemperne dine ved visning, og om de spør hva grunnen til at du har foretatt dette byttet eller whatever, så sier du bare at du ikke hadde anelse om at dette var ulovelig, og solgte de.
 #286073  av nlight

jumbo skrev:Som sagt, dersom du har TUV på at disse passer bilen din, samt hjulstillingskontroll (og evnt. lys), skal ikke dette være noe problem.

Men at de krever at du skal inn og få det godkjent er helt normalt - det er jo noe du strengt tatt skal gjør selv, uoppfordret.
Hei

Hvorfor bestille kontroll selv, og betale for det? Når man får kontrollen gratis når man blir stoppet? ;)