TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Reg reim

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #285111  av WaxFraq

Hallais!
da har endelig verkstedet funnet ut hva som var galt med min mr2 turbo...
registret hadde hoppet over 4 hakk...hva kan dette ha seg? reg reima ble bytta for ca 3 år siden..

uansett så vil det vell være lurt å bytte reim og eventuellt strammer da...

endelig får jeg tilbake den lille rød!! og i morgen skal jeg hente min nye avensis...blir spennende det også! :twisted:
 #285119  av Marcus

Det er bra! Fint feilen ble funnet..

Gjerne skriv ett innlegg i orginaltråden (viewtopic.php?t=25210) din også da, slik at andre med samme prob. som søker opp å finner den tresiders tråden ser hva resultatet ble :)
(og kanskje sette på en [LØST] i emnetittelen i førsteinnlegget?)
 #285147  av Larsen

At reg reima hopper på innsuget er ikke helt uvalig. Beste forklaringen på det er nok slitt strammer og dårlig design
 #285158  av doffy

hah! ja min gze maskin fikk en sånn der illebefinnende. den fjusket noe så inni det svarteste, og sotet og herjet. reg reim hoppet 6 hakk på ene kamdrevet og 3-4 hakk på andre kamdrevet. fullstendig utrivelig, men heldigvis overlevde motoren med god margin ;)
 #285163  av James

Samme skjedde med min 4agze. Reg. reimen røk ,men overlevde det hele. Trengte bare å kjøpe ny reg. reim :wink:
 #285178  av WaxFraq

hehe..akkurat!
skal legge det inn i orginal tråden Marcus, det gjør det litt lettere for folk som kanskje har samme symptomer å finne feilen.. 8)
 #285225  av WaxFraq

da har jeg prata med verkstedet...dem skal ha ut motoren for å få et skikkelig overblikk over registret for å finne eventuell årsak til at den har hoppet over..
ikke nok med det, dynamoen har også skjært seg..hva dette kommer av aner jeg ikke..å ny kostet ca. 8500,- fantes ikke byttedynamo på disse..
å da er spørsmålet følgende, finnes det en side (twosrus?) som forhandler dynamoer????? det var ikke samme dynamo på celica turboen...
 #285242  av Helgeland

unnskyld meg....
jeg byttet dynamo for noen uker siden. jeg valgte og jøpe brukt en..
funker som fjell. men jeg hørte også på prisen på ny fra toyota. da fikk jeg pris på 2900. mot at de fikk den gamle...

hvem som skal ha 8500.- for en dynamo??
toyota skal ha 2900.-
 #285255  av BrennaRacing

Akkurat dette har skjedd med meg 2 ganger nå. Så er litt nyskjerrig på hva de finner ut av med bilen din. Men begge gangene det har skjedd med meg, så har jeg hatt veldig lite bensin, og når jeg da har skrudd av bilen, å så startet den igjen, så kutter den helt ut og får akkurat de samme symptomene som du beskrev i den andre tråden din. Noen som vet om det kan ha noen som helst sammenheng med lite bensin??
 #285266  av Larsen

Både 4ag og 3s motorerne har "non interference" ventiler. Så om reg reimen skulle ryke så vil de ikke treffe stemplene.
 #285296  av WaxFraq

heldigvis er det det!!! :o

Helgeland:
hvilken motor bestillte du dynamo til da? jeg har en 3s-gte motoer, og det var Holbergs Auto som er en Toyota forhandler jeg snakka med angående dynamo..!!
det er ikke lagervare i norge på grunn av at i utgansgspunktet så har aldri mr2 turbo blitt importert av Toyota (hovedimportøren)!!

på grunn av dette så er priser på diverse deler til turbo utgaven (jeg har en US utgave) myyyye dyrere å mange ganger vanskeligere å skaffe!!
 #285302  av Larsen

Dynamoen trenger ikke å være dyrer. Hvis du ikke har servostyring kan du fint komme deg unna med en dynamo til en 3sge motor som ligger på hovedlageret.
 #285322  av Helgeland

WaxFraq skrev:heldigvis er det det!!! :o

Helgeland:
hvilken motor bestillte du dynamo til da? jeg har en 3s-gte motoer, og det var Holbergs Auto som er en Toyota forhandler jeg snakka med angående dynamo..!!
det er ikke lagervare i norge på grunn av at i utgansgspunktet så har aldri mr2 turbo blitt importert av Toyota (hovedimportøren)!!

på grunn av dette så er priser på diverse deler til turbo utgaven (jeg har en US utgave) myyyye dyrere å mange ganger vanskeligere å skaffe!!

jeg hørte på dynamo til min bil. en 92 modell rev.2 med abs og servo. og det kostet 2900.- men han jeg snakket med var ikke helt sikker hvilken jeg skulle ha. men prisen var den samma. (det kom opp 2 nesten like dynamoer på skjermen hans)..

men jeg synes det hørtes syyyykt mye ut med 8500. når jeg hørte på pris og fikk 2900.- men det kan like godt være jeg som har fått feil pris.. men.