TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• low boost modus og feilkode 43?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #286398  av Burn out

Hei, i går prøvde jeg å sette på trykk måler på min 3sgte, men den lada bare 0,3-0,4 bar...

Er ikke orginal trykket på 0,7?

Hva kan være årsaken til dette hvis det ikke skal være sån?

Takker for svar =)

Da har jeg tatt en diagnose test greie, kom frem til en feilkode som heter nr 43: 43 Starter Signal No STA signal to ECU until engine speed reaches 800rpm with vehicle not moving.

Kan dette ha noe med turbotrykket å gjøre??
Sist redigert av Burn out den 17 apr 2008 19:51, redigert 1 gang totalt.
 #286400  av Xlr8

tror de er rundt 0.4bar den lader når den er i "lav boost" moodus.
dette sjer enten vist du har hat tennings bank eller motoren er under en vis temp.
 #286402  av Burn out

hmm, ok.. hvordan sjekker jeg om har har hatt tenningsbank? kommer det opp på cel koder?

Og en ting til, hvis hjernen har lagra en feilkode for en stund tilbake, vil den da vise en lampe på dashen?

Kan jeg nullstille feilkoder ved å kobla av batteriet noen min?
 #286407  av Sven

Burn out skrev:Kan jeg nullstille feilkoder ved å kobla av batteriet noen min?
Ta ut EFI sikringa i 15 sek.
 #286449  av Burn out

Jeg prøvde det med sikringen i stad, men merka ikke noe forskjell på draget, kjørte den varm før pådrag... kan det ha noe innvirkning at olje lampa lyser, dette er pga jeg ikke har kobla på kontakta på føleren :oops: eller kan det være andre grunner??

Og en ting til, er ct26 eller ct20b størst, best?
 #286453  av Marcus

ct20b.

ct26 var i rev 1-2.
ct20b er forresten laget av keramikk, og spinner opp raskere..
 #286538  av Larsen

Marcus skrev:ct20b.

ct26 var i rev 1-2.
ct20b er forresten laget av keramikk, og spinner opp raskere..
Den japanske versionen av ct26 er også kermaisk og spinner opp kjappere enn den amerikanske versionen med stål turbin og aksling pluss større eksoshus(=mer hk). Den japanske ct26 har ganske likt drag som ct20b.

Du må kjøre bilen varm i over en halv time før den går over i den såkalte agresive modusen hvor turboen skal lade ca. 0,7 bar. Det er fordi tenning og bensin map skal få justert seg inn og motorstyringen sjekket at alt er ok. Hvis du har prøvd å koble på Boost controller så er det typiske symptomer på feilkobling.
 #286565  av Marcus

Merkelig at jeg ikke har fått med meg det :P Har jo lest litt om de :roll:
 #286581  av Burn out

hmm, ok... Nei har ikke satt på noe boost kontroller (bleedventil) ikke enda i hvertfall..

Skal prøve å ta ut sikringen noen min og kjøre den varm i en halv time nå og sjekke igjenn jeg.
 #286855  av Burn out

Det med sikringen fungerte heller ikke, i hvertfall ikke slik at jeg merka det.. :S (fik ikke målt med måler)

Men hvis den oppdager en eller annen feilkode (hva som helst) vil den da gå direkte i low boost? uansett hvilken feilkode det er liksom?
 #286864  av Burn out

Når jeg skal lese feilkoder så blinker det først 4 ganger, så en liten pause så blinker det 3 ganger.. kan noen si meg hvilke feilkode dette er? jeg kom frem til nr 43 men finner ingen feilkode som heter 43 :S
 #286867  av Burn out

Fant feilkoden nå: 43 Starter Signal No STA signal to ECU until engine speed reaches 800rpm with vehicle not moving.

Kan dette ha noe med turbotrykket å gjøre? og hva kan være feil?
 #286875  av a_amland

Den koden får du viss du triller bilen igang i stedenfor å starte den med nøkkelen. Har nok ikke noe med turbotrykk å gjøre nei.
Burn out skrev: Men hvis den oppdager en eller annen feilkode (hva som helst) vil den da gå direkte i low boost? uansett hvilken feilkode det er liksom?
Nei, går ikke i nødmodus av alle koder, bare viss feilen kan skade motoren.
Lyser motorlyset? Motorlyset skal lyse viss den går i nødmodus!

Viss ikke det lyser høres det ut som det kan vere en mekanisk feil.