Master skrev:Original HKS SSQV (nytype) har ikke noe fjær slik som konvensjonelle dumpventiler har, og kan dermed ikke justeres. Den, i likhet med den originale bypass ventilen, bruker turbotrykket til å stenge igjen dumpventilen, og ved trykkforandring til vakuum, åpner den porten til dumpinga. Altså, jo mere trykk den får inn, jo mer tett holder den. Bakdelen er jo at man ikke kan fintweake så mye på åpningstid osv.
Du kan bytte til annet munnstykke for å få en litt annen lyd.
Ja, vet at man får andre munnstykker for å forandre lyden, men nå har det seg at dette er en av de dumplydene jeg liker best
celica_st185 skrev:onkelvegard skrev:den beste justeringa er jo å koble vakumet bort ifra ventilen 
Enig i den ja, få på stor turbo og høyt trykk, selg dumpen og kjør
BESTE lyden 
Hehe... Ja, men skader ikke det turboen når den får luften i retur da?
Ellers kjørte jeg uten dump i begynnelsen og for en stund siden, litt smålei kommentarer om at folk vet om delebiler der jeg kan plukke en turbomotor fra, slik at jeg også får turbo. Er en del som ikke tror jeg har turbo siden den ikke sier "pysh pysh"...

Men er litt gøy på veien når enkelte tror at man har en styla GTi

- Toyota Celica Turbo 4wd Carlos Sainz Limited Edition, #3268/5000.
- Toyota Hilux 2,8, 2021
- Toyota Rav4, phev 4wd, 2021