Tur til TTE hadde ikke vært å forakte!
Hvor mange biler yter det de lover på papiret når man bremser de, egentlig? Er vel mange faktorer som spiller inn der. Når det gjelder Corolla'n så finnes det vel like mange ytelsestall som det finnes biler. Det er stor variasjon fra rulle til rulle. Det er en del i England og i Australia som bremser sine biler (litt mer overkommelige priser enn her hjemme) og man får alt fra 175 til over 200 på hjula i følge det de skriver. Noen har grafene til å backe det opp også.
For min del så spiller det egentlig rolle hva "du" bremser kontra meg så lenge vi ikke gjør det på samme rulla
Kompressor kit'et skal gi 215 - 218HK eller 225PS alt avhengig av hvilken brosjyre du leser

Om jeg har 210 eller 220 HK spiller egentlig liten rolle for meg så lenge kompressoren gjør jobben i praksis (og det gjør'n!

).
Det er også nok av erfaring og dokumentasjon "der ute" på at man kan hente mer ut av motoren uten kompressor eller turbo med uoriginale deler, men effektgevinsten er liten i forhold til pris.
Nå har jeg ikke fått surra meg til å bremsa Corolla'n enda, men jeg håper å få det unnagjort før intercooler og nytt kompressor svinghjul blir montert. Er ikke så veldig interessert i HK, mer momentet. Det er et par i England med lignende kit (bare litt større svinghjul) som har bremsa 230HK / 270Nm. Det er en ganske merkbar endring i praksis i.f.t. standard.