TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Carina E 7A-FE

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #356051  av Leif Gunnar

Har litt problemer med motor og sentrallås på min Carina E 1,8

Sentrallåsen funker dårlig. På førersiden, så kan jeg låse alle dørene, men kun låse opp førerdøra. Knappen inni vil kun låse dører, men ikke låse opp.
Låser jeg opp fra passasjersiden, så låser den opp alle dørene.
Jeg har byttet den lille bryter saken på låsen i førerdøra, men det var ingen forskjell. Noen som har noen tips?

Motoren har jeg og litt småproblemer med.
Den gikk på 3 sylindre, så det første jeg gjorde, var å kjøpe nye plugger. Satt de i, men fremdeles gikk den på 3. Så jeg bytta pluggledningen, og tenkte kanskje det var årsaken, men nei. Nå har jeg bytta rotor, fordelerlokk med komplett pluggledninger og den tenningsboksen som fulgte med.
Men NEIDA. Av og til går den på 4 sylindre, og av og til 3.

Dessuten så går den utrolig høyt på tomgang (ca 1400 rpm, og den skal ligge på 700 - + 50 rpm). Jeg har bytta tomgangsregulatoren, men det gjorde ingenting.

Når jeg satt på HKS soppfilter, så begynte motoren å jage. Tviler på at det komme falsk luft noe sted, men det er isåfall rett rundt selve luftfilteret. Jeg har og laget plass til tempmåleren som skal stå der, så den er koblet til.
Neon som har noen tips til hva jeg kan gjøre?
 #356142  av TR-Toyota

Hva med å prøve å bytte ei dyse fra en sylinder som funker, og bytte plass med den sylinder som ikke går, slik kan du sjekke om problemet flytter plass - og dermed kan utelukke dysen også?

Har du sjekket om det faktisk er gnist på den som ikke går? skrudd opp plugget, og sjekket om den gnister? da kan du utelukke om den faktisk har tenning.

- Har bilen noe feilkoder, lamper som lyser etc?
 #356259  av Leif Gunnar

TR-Toyota skrev:Hva med å prøve å bytte ei dyse fra en sylinder som funker, og bytte plass med den sylinder som ikke går, slik kan du sjekke om problemet flytter plass - og dermed kan utelukke dysen også?

Har du sjekket om det faktisk er gnist på den som ikke går? skrudd opp plugget, og sjekket om den gnister? da kan du utelukke om den faktisk har tenning.

- Har bilen noe feilkoder, lamper som lyser etc?
Skal ut på et verksted til noen jeg kjenner, og snakke med dem om dette og.
Fikk tipset om å bytte dysene tidligere idag, så det skal prøves.

Jeg har byttet fordelerlokk, rotor, pluggkabler og den tenningsboksen, så det skal være gnist sånn sett. Får se hva vi finner ut.

Det er ingen lamper som lyser når bilen er startet. Slik det skal være. Det er det som er så rart.