Driver å skal bestille deler til det nye fuel-systemet mitt..
Systemet skal klare å mate til minimum 800hk (for å være sikker)
Har tenkt en del på å skaffe en STOR pumpe til å ha i tanken, men jeg liker ideen om surge-tank bedre og bedre.
Jeg har desverre ikke lyst på tank i bagasjerommet eller under bilen bak.
Derfor lurte jeg på om noen har erfaring med å plassere surge-tanken i motorrommet?
Ser for meg noen fordeler og ulemper:
+ Kan ha mindre dim på rør fra tank til motorrom.
+ Lettere å legge opp strøm til eksterne-pumpe i mottorrom enn helt bak/under bilen.
+ Vil vel merke mindre til støy fra pumpa da den vil ligge nærmere motoren som vil overdøve noe av pumpe-støy.
+ Kortere rør/slangeføring med høyt trykk.
- Ser for meg at fare for lekkasje i motorrom blir større (flere koblinger osv).
- Fare for å få meget varm bensin.
- MÃ¥ finne plass til tanken.
- Eu-kontroll osv.
- Ved evt krasj er det mere volum drivstoff i motorrom som kan lekke/sprenges ut.
Kom med inspill her folkens.
Systemet skal klare å mate til minimum 800hk (for å være sikker)
Har tenkt en del på å skaffe en STOR pumpe til å ha i tanken, men jeg liker ideen om surge-tank bedre og bedre.
Jeg har desverre ikke lyst på tank i bagasjerommet eller under bilen bak.
Derfor lurte jeg på om noen har erfaring med å plassere surge-tanken i motorrommet?
Ser for meg noen fordeler og ulemper:
+ Kan ha mindre dim på rør fra tank til motorrom.
+ Lettere å legge opp strøm til eksterne-pumpe i mottorrom enn helt bak/under bilen.
+ Vil vel merke mindre til støy fra pumpa da den vil ligge nærmere motoren som vil overdøve noe av pumpe-støy.
+ Kortere rør/slangeføring med høyt trykk.
- Ser for meg at fare for lekkasje i motorrom blir større (flere koblinger osv).
- Fare for å få meget varm bensin.
- MÃ¥ finne plass til tanken.
- Eu-kontroll osv.
- Ved evt krasj er det mere volum drivstoff i motorrom som kan lekke/sprenges ut.
Kom med inspill her folkens.
-GT4 CS prosjekt
-GT4 1991 bruksbil
-GT4 1991 bruksbil