TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • instilling av bensintrykksregulator og turbotrykk

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #372259  av Rangle
 
Bensintrykket øker med turbotrykket, om det øker progressivt eller lineært kommer anpå regulatoren.
Du må justere opp hvis grunntrykket er for lite i forhold til det turbo-trykket du kjører.

De som vet hvor mye du må kjøre må vite hvilke dyser du kjører, orginale?
Er det justerbar FPR? Lineær el progressiv, nytter ikke å justere om det er valgt feil.
Hvor mye turbo-trykk skal du kjøre?
 #372260  av TBS
 
Rangle skrev:Bensintrykket øker med turbotrykket, om det øker progressivt eller lineært kommer anpå regulatoren.
Du må justere opp hvis grunntrykket er for lite i forhold til det turbo-trykket du kjører.

De som vet hvor mye du må kjøre må vite hvilke dyser du kjører, orginale?
Er det justerbar FPR? Lineær el progressiv, nytter ikke å justere om det er valgt feil.
Hvor mye turbo-trykk skal du kjøre?
Jeg vet ikke om den er Lineær eller progressiv, kan ta et bilde av den hvis det har noe å si?
Turbo trykket var på 0,7-0,8 da jeg kjøpte bilen, men har skrudd ned til 0,5... det er visstnok 550 Venom dyser.
Har også et problem at motoren ''slokner'' (noen ganger at turtallet synker ned mot nesten 0 og så kommer seg igjen) hvis jeg ved harde gasspådrag slipper gassen og trykker inn clutchen, men hvis jeg fortsetter å gire er det jo ikke noe problem.
En annen ting er at lyden fra dumpventilen har blitt forandret etter jeg har klusset med turbotrykket, før var det en mer ren utpust aktig lyd, nå ''hoster'' den på en måte..

Takk for hjelp:)
 #372269  av Radial
 
hvorfor skrudde du den ned til 0,5 når den funka fint på 0,8!? "Why change a winning team" :)

Meeen, ja du MÅ finne ut om du har en linjær eller progressiv BTR...som regel vet enten forrige eier dette, eller så står det ett varenr/produktnavn på regulatoren du kan google og finne ut.
Når motoren dør etter gassoppslipp er det som regel fordi den kveles av for mye bensin på lavt turtall...og at den fungerer fint om du ikke slipper gassen helt, understøtter dette delvis....jeg sier delvis fordi MK3 kjører vel flow-sensor på innsuget av Turbo. Ved kobling av dumpventil på MAF-biler, så "dumper" du vekk den oppmålte lufta som EGENTLIG skulle gått inn i innsuget og blanda seg med Dertil tilmålt luft.... når denne lufta er long-gone, går motoren i en sterkt "over-rich condition" og dør ut pga For mye bensin.