TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• oljeflotør i 3s-gte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #47195  av sleeper

Har demontoert bunnpanna i min 3s-gte motor og da knuste jeg selfølgelig en plast dings i bunnpanna som ser ut til og bli brukt som en slags flotør for og måla oljenivået.... har sett på mye tegninger av denne type motor men der står det ikke avbilda denne flotøren...! :?
har også vært på funnmark og spurt, og de finner den heller ikke på noen av deleprogramma demmes... men jeg vet jo at den står der orginalt på motoren! :? :shock:
men den er ikke på den andre motoren jeg har liggende!(så det er antaglig fra en st165 siden lendningsnettet går til den sensoren)
noen som kan hjelpe meg i og finne ut delenr på denne??? slik at jeg kan få kjøpt meg en ny???

den sitter på passajer siden av bunnpanna (på siden)

#47199  av erling

Hadde heller tatt den vekk og montert oljetempgiver der. Nivået går det jo fint an å peile.

#47200  av MR2PÃ¥l

Har samme problemet. Lampa kommer på etter ca 30 sek. Kommer nok til å bytte den eller montere oljetemp der hvis det går.

MR2PÃ¥l :)

#47201  av sleeper

hm... men finnes det noen oljetemp sensor som passer rett inn i det hullet som er der da???(hvilken måler skal jeg kjøpe for og få det til og fungere som det skal?)

#47204  av erling

Bare å mekke å trixe litt det vel? :) Vet ikke hva gjenger det er der, men det går vel greit å lage en overgang etter behov. :)

Giver/føler-gjenger er en stor og underfull verden. Virker som om de aldri noen gang har klart å lage gjenger som ligner på noe annet.
Sist redigert av erling den 27 mai 2004 15:07, redigert 1 gang totalt.

#47205  av sleeper

nope....er litt mer en og bare mekke til.... men noen som har noen gode ideer?

#47208  av ST205RR

jeg ville ha montert en ny olje nivå føler
denne er orginal og finnes på EPC så bare dra til bake til toyota

jeg kan finne delenr til deg vist ikke di greier det !!

#47209  av sleeper

kunne du finne delenr til meg da????
de finner det ikke på funnmark!
har du noen formening om hvor denn føleren kommer fra??? den er nemlig ikke org på st185....? :?

#47210  av ST205RR

kan finne dele.nr i morgen vist jeg husker det :oops:
hvilken celica har du st###? årsmod ?
er det orginal motoren som sitter i ?
eller har du byttet fra en eldre/nyere bil ?

#47216  av Christian

erling skrev:...Giver/føler-gjenger er en stor og underfull verden. Virker som om de aldri noen gang har klart å lage gjenger som ligner på noe annet...
Word!

#47229  av erling

sleeper skrev:nope....er litt mer en og bare mekke til.... men noen som har noen gode ideer?
På 3s-ge ser det ut til at den lille plata som er festa med 4 bolter, bare kan byttes ut. Hvis det er likt på din kunne du bare lagd en ny plate, og gjenga opp til giver i den. :)
Christian skrev:
Word!
Gjengetapper og sveising som må til etter mye banning. :wink:

#47252  av CelicaTurbo

oljenivåføler er orginalt på ST185 så dem bør finne det hos Toyota om dem leter litt :)

#47260  av sleeper

bilen er en st165 med en st185 motor!
den er festet med 4 bolter så det er nok den samme som erling prater om....

#47287  av ST205RR

delenr er (89491-20050) sensor engine oil level :D

#47306  av sleeper

tanx.... :D

har du det epc prog??