TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte speedometer GT4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #387614  av kvass_st215

Leker litt med tanken på å bygge opp nytt instrumentpanel.
Har jo ekstern turbotrykkmåler, så den orginale måleren over fuel\watertemp står jo bare i bunn hele tiden.
Så lurte jeg på om GTI speedometeret, som sikkert har batterimåler der i stedenfor kan byttes helt uten videre, eventuelt hvor mye som må kobles om for å få dette til å virke? GT4 speedometeret går jo til 260 km\t, gjør GTI'en sitt det?
Hvis dette lar seg gjøre, er planen å bygge opp et nytt fancy et, med plasmaskiver og kansje litt lett soting på dekselet for å få det mest mulig likt nye turbotrykksmåleren:
Vedlegg
lys av
lys av
IMAG0333.jpg (219.65 kiB) Vist 1101 ganger
lys på
lys på
IMAG0332.jpg (241.22 kiB) Vist 1101 ganger
 #387642  av Johnnyboy

Hei.

Tror faktisk dette er bare "plugg & play" eneste er å få selve batterimålern til å fungere (selvfølgelig)
,men nekter å tro det kan være veldig vanskelig, Gti speddon går også til 260 km btw ;)
 #387669  av kvass_st215

Noen som kansje har et koblingsskjema for speedometeret på GT4 og GTI? Hadde sikkert vært til stor hjelp når denne operasjonen skal gjennomføres. Tror forøvrig barte jeg begynner å lete etter GTI speedometer med en gang 8)
 #387670  av turbomoen

turbotrykk måleren er berre å koble inn på eine ledningen ifra map sensoren vist du vil ha den til å fungere
 #387672  av kvass_st215

turbomoen skrev:turbotrykk måleren er berre å koble inn på eine ledningen ifra map sensoren vist du vil ha den til å fungere
lite vits.. den viser jo ikke faktisk trykk, bare om det er positivt eller negativt trykk. så er det vel en liten mulighet for at jeg "kansje" snart skal lade bittelitt mer enn 0,7 :wink: med steg3 CT26 føler jeg det er greit å ha kontroll på ladetrykket.