TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MÃ¥ ha ny clutch....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #50098  av Kjelliken

:? Trodde at jeg skulle ha litt penger tilovers denne måneden men det var jo bare å drømme... Må ha meg ny klutch så noen ideere her inne hor jeg kan få tak på en kraft kar av en klutch uten at det koster sjorta???

Japp jeg har en celica Carlos saintz ed... 1992 mod :wink:

#51774  av Gjertsen

Hum det må jeg og :x
Den gikk på rudskogen gitt. ett helvette å komme seg hjem te Vestfold derfra... ble litt ulovelig kjøring og ligge i 50 på 2 giret i 90 og slikt.. ikke morro.....

Hva koster en kløtsj da kjelliken?
Håper ikke jeg må ha noe mere stash :cry:

Nå er jeg trøtt.. ska opp om 3,5 timer... dæjm....
natta

#51783  av Morten

Billigste løsning er vel å bare bytte lamellen med en ny orginal, og bruke samme trykkplata. Tror prisen ligger på underkant av tusenlappen hos Toyota for denne.

#51798  av Gjertsen

Morten skrev:Billigste løsning er vel å bare bytte lamellen med en ny orginal, og bruke samme trykkplata. Tror prisen ligger på underkant av tusenlappen hos Toyota for denne.
Bestilte ny klutch så får den i morra og da får jeg kanskje bilen ferdig i morra eller fredag 8)
Da kan det hende jeg durrer opp te rudskogen igjen med CS'n :D Eller så blir det jo merca te fatter da!!

#51828  av jan-erik

Gjertsen skrev:
Morten skrev:Billigste løsning er vel å bare bytte lamellen med en ny orginal, og bruke samme trykkplata. Tror prisen ligger på underkant av tusenlappen hos Toyota for denne.
Bestilte ny klutch så får den i morra og da får jeg kanskje bilen ferdig i morra eller fredag 8)
Da kan det hende jeg durrer opp te rudskogen igjen med CS'n :D Eller så blir det jo merca te fatter da!!
Synd clutsjen skulle ryke på første banekjøringa di da :cry: . Syns du ellers det var gøy å kjøre på bane? Var borte hos deg når du drev og skrudde, men ville ikke forstyrre da det så ut som du hadde nok å stri med med hodet nede i motorrommet :-) .

#51867  av Kjelliken

:? jeg har no bestilt forsterket clutch og den kommer på 7000.- med forsterket trykkplate og sinter lamell plate.. :wink:

#51905  av Gjertsen

jan-erik skrev:
Gjertsen skrev:
Synd clutsjen skulle ryke på første banekjøringa di da :cry: . Syns du ellers det var gøy å kjøre på bane? Var borte hos deg når du drev og skrudde, men ville ikke forstyrre da det så ut som du hadde nok å stri med med hodet nede i motorrommet :-) .
Syns det var din mr2 som kjørte.. Kameratene mine digga bilen din 8) "Fy faen og stilig styla" hehe.
Du skulle ha sagt hei da! var ikke så opptatt. bare forvirra og skuffa gitt..
Var andre gang jeg kjørte at den gikk te gokk :x Uff kjipt, men fy faen og rå dag.
Fikk litt hjelp av han med corvetta også han med den sølvfarga Gt4'n 94mod. har fått han med på forumet faktisk :) hehe..

Ska du dit nå i helga da?
Jeg ska, men med Merca te fatter... med tanke på at min mest sannsynelig ikke blir ferdig te lørdag... men med fatter sin bil har jeg vaffal sove mulighet

#52025  av mk1 black limited

Synd clutchen din røyk, men den må ha vært godt sliten fra før - folk som så deg ute på banen hørte at den sluret når du komm opp forbi depotet...:-D

Hyggelig å hilse på deg forresten (det var jeg som gikk rundt med teit orange vest som du snakket med dette etter at du kom inn fra siste runde).

#52032  av Gjertsen

mk1 black limited skrev:Synd clutchen din røyk, men den må ha vært godt sliten fra før - folk som så deg ute på banen hørte at den sluret når du komm opp forbi depotet...:-D

Hyggelig å hilse på deg forresten (det var jeg som gikk rundt med teit orange vest som du snakket med dette etter at du kom inn fra siste runde).
Ja folka lurte på om jeg hadde automatgir hehe :lol:
Du var en av de i orange vest? huuum hjalp du meg å bli taua ?
Mest sannsynelig var nok de klutchen gåen ja!! men men. kom meg hjem og hadde det konge rått på rud såh var vel "verdt" det :P

#52086  av mk1 black limited

Nei, de hadde gul vest...:-D Jeg sto ved tårnet i depotet.

#52109  av Gjertsen

mk1 black limited skrev:Nei, de hadde gul vest...:-D Jeg sto ved tårnet i depotet.
Du som var baneansvarlig?

Er du som kjører lotus elise?
Typen til søstra mi sa at han kjente en som kjørte en lotus elise.. Kanskje deg? Han heter Aksel.. mener han sa lotusen var svart med sølv på siden eller noe. husker ikke helt.....

#52170  av mk1 black limited

Ja og ja og tror ikke jeg kjenner noen Aksel. :-D Min Elise er orange.

#52199  av Gjertsen

mk1 black limited skrev:Ja og ja og tror ikke jeg kjenner noen Aksel. :-D Min Elise er orange.
Akkaj.-.. Nei så at elisen din var orange, han sa at kameraten hans sin var svart trur jeg!!!