TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 championship at Cadwell Park July 2009.

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #415967  av ArildM
 
Close racing :D
Steike det gikk fort rundt, så nesten ut som han bare hadde tenkt å kjøre videre etter den smellen :P
 #415985  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Close racing :D
Steike det gikk fort rundt, så nesten ut som han bare hadde tenkt å kjøre videre etter den smellen :P
Ikke redde for riper der nei ;)

Ja slapp fort og det er jo det som er så spennende/skremmende med mr2. Du kan kjøre veldig på grensa, men når den først slipper, ja så slipper den! ("snap oversteer")
Mulig han kjører en 91 mod som er noe mindre tilgivende? Er jo disse som ofte foretrekkes av racingførere:
With an experienced driver the '91 has
better rold holding capabilities. With its shorter arms, the car is
VERY responsive to all movements. It is ADVANTAGEOUS to have control
over the rear-end in or out. In corners the '91 holds MUCH, MUCH
harder than a comparably set up '93 suspension if IF you keep the gas
on. Let up once and the tail will wake you up and tap you on the
shoulder (...) SCCA drivers typically drive
the '91-92 models if they have a choice. I feel Toyota made the car to
fit the vision of a production racer. Realizing the general public
needs saftey built into their cars (because they aren't competent
enough drivers) Toyota made the suspension changes.
Merker at jeg er fornøyd med å ha en av de siste produserte 91 mod, som ble solgt som en 92 (overligger) 8) Ikke det at jeg får bruk for denne responsen, men stas å hvite at Mr.2 har disse egenskapene :)
 #416019  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Blir vel det samme som med Mk1 i så fall :)
Blir nok temmerlig likt ja ;) Kjøreegenskapene ble jo stort sett behold fra mk1 til mk11, før de ble gjort "snillere" for hvermannsen.
 #416031  av lasse
 
Gutta er ikke redde for platekontakt nei!
Hatt ett par sånne "aha" opplevelser selv, nå sist på rudskogen tidligere i år, pøsende regn, r888 dekk, kom for fort nedover mot angsten og måtte slippe opp gassen akkurat i knekken der, blei en drøy snurring i 120-130km/t det, men heldigvis gikk det bra, snurra 180 grader rundt, sklei et godt stykke baklengs (ikke mye moro kan jeg si) før jeg fikk bilen 180 grader tilbake igjen og bare kjørte videre som ingenting hadde skjedd...
Skal love dere at hjertet slo godt da ja!!!!
 #416052  av GhostRider88
 
lasse skrev:Gutta er ikke redde for platekontakt nei!
Hatt ett par sånne "aha" opplevelser selv, nå sist på rudskogen tidligere i år, pøsende regn, r888 dekk, kom for fort nedover mot angsten og måtte slippe opp gassen akkurat i knekken der, blei en drøy snurring i 120-130km/t det, men heldigvis gikk det bra, snurra 180 grader rundt, sklei et godt stykke baklengs (ikke mye moro kan jeg si) før jeg fikk bilen 180 grader tilbake igjen og bare kjørte videre som ingenting hadde skjedd...
Skal love dere at hjertet slo godt da ja!!!!
:shock: Hjertet mitt slår hardt nok av å lese din opplevelse.. Bra at du og mr2'en kom fra det uten fysiske skader :)
 #418353  av 3rlend
 
da må vi få daniel til å poste filmen fra acr i nå i høst! :)
det bare sa vosj på maks 1 sekund så hadde han snurret 360 grader :P
helt sykt å se på :P
 #418354  av 3rlend
 
GhostRider88 skrev:
:shock: Hjertet mitt slår hardt nok av å lese din opplevelse.. Bra at du og mr2'en kom fra det uten fysiske skader :)
da håper jeg denne smerter deg inderlig!! :twisted: :twisted: :twisted:

[youtube][/youtube]
 #418767  av GhostRider88
 
3rlend skrev:
GhostRider88 skrev:
:shock: Hjertet mitt slår hardt nok av å lese din opplevelse.. Bra at du og mr2'en kom fra det uten fysiske skader :)
da håper jeg denne smerter deg inderlig!! :twisted: :twisted: :twisted:

:shock: Jeg er i sjokk :!: :wink: