diracdeltafunction skrev:David skrev:tror ikke toyparts har rulle for øyeblikket?
men pollymotorsport.no har vet jeg.
Bare for nysgjerrighetens skyld: Ikke det at jeg har noe imot Pollymotorsport men trenger en egentlig dynamometer? Kan en ikke bare gjøre innstillinger, kjøre bilen fysisk på veien, logge turtall og tid? Dvs. jeg skjønner at det ikke gir like klare og gode resultater (reell hk og dreiemoment) som på dynamometer, men en får jo se hvordan motoren fungerer på en ganske lett måte?
du kan justere masse på veien helt klart. men hvis du skal få et solid resultat må du innom en rulle.
du bruker også mye kortere tid ved å bruke rulle, og som alle vet er tid penger.
du har mye større mulighet til å logge presis, sjekke i etterkant, for å så velge riktig belastning for justering, samtidig som du hører etter tenningsbank du kanskje ellers ikke ville hørt pga for mye vind/dekk/etc støy.
men det må også stort sett, justeres noe i etterkant på vei/bane, da du ikke klarer å treffe helt på karakteristiken på hvordan motoren oppfører seg med belastninger som ikke kan simuleres.(les: motorens akselerasjon iforhold til forskjellige gir/hastigheter luftmotstand,rullemotstand,etc)
(og når jeg sier rulle, så mener jeg ikke akselerasjonsrulle)
diracdeltafunction skrev:ArildM skrev:Mener på Erik skrev at han hadde fått rullene på plass nå 
Men jeg skal ikke si det for sikkert, er jo bare å høre med han om du er genuint intr 
Det er jeg, jeg kan ikke ha bilen slik den er nå, ladetrykk kun på > 4000 RPM fungerer bare ikke for meg. Takk for info. 
dersom du mener fra 4000rpm og oppover, og du har større turbo enn originalt.
Så er det ikke sikkert det er så veldig mye å gjøre med det, bortsett fra å sette på en som er litt kjappere igang, da det er liksom litt med greia med turbomotorer.