TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Handsfree koblet til stereo'n

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #75360  av kaimagne
 
I bilen min fulgte det med et handsfreesett som er kobla til stereo'n. Det passer en Nokia 3210, men ikke min Nokia 6230. Selve "klædden" som man setter mobilen i, er avtagbar, og da må det vel kanskje finnes en slik å få tak i til Nokia 6230, håper jeg.

Var hos Klart Svar i Moss, og de mente kanskje at det kunne være slike som var originale i Audi. Jeg aner ikke...

Nedenfor er bilder av "klædden", håper noen kan identifisere, og forhåpentligvis bekrefte at det er å få kjøpt.

Kai Magne
Vedlegg
Bakside
Bakside
bakside.jpg (37.36 kiB) Vist 2242 ganger
Forside
Forside
forside.jpg (38.63 kiB) Vist 2242 ganger

 #75386  av @lpher
 
Lite trolig at det lar seg gjøre å bare bytte cradle...

@lpher

 #75398  av kaimagne
 
@lpher skrev:Lite trolig at det lar seg gjøre å bare bytte cradle...

@lpher
Hvorfor det? Den er jo løs, selve festebraketten med kontaktflatene står igjen i bilen, og braketten var jo til å ta av. Hvis den ikke skal kunne gå an og skifte, hvorfor er den avtakbar da? Hmm...

Sende en mail til forhandleren i Tyskland kanskje?

Hadde et lønnlig håp om at @lpher skulle vise seg som det orakelet han til vanlig er, men nei... :(

I verste fall tar jeg handsfreesettet jeg har til telefonen og klipper og skjøte litt ledninger til det funker... Lynlim og gaffa funker sikkert megabra! :)

 #75503  av @lpher
 
kaimagne skrev:
Hadde et lønnlig håp om at @lpher skulle vise seg som det orakelet han til vanlig er, men nei... :(

Ikke nødvendig å skyte budbringern...når man ikke liker beskjeden...

Jeg kan prøve å uttrykke meg litt klarere...det er lite trolig at de benytter samme HF-hjerne...da de originale HF'ene til disse telefonene er vidt forskjellige....og det er derfor liten sjanse for at det finnes uoriginalt utstyr som gjør at de kan benytte samme hjerne....

Det du kan gjøre...er å finne ut hvem som har laget settet...da vil det være mulig å finne ut OM det lar seg gjøre eller ikke...100% sikkert :)

@lpher

 #75594  av kaimagne
 
@lpher skrev:Ikke nødvendig å skyte budbringern...når man ikke liker beskjeden...
Hold it, Sailor! :) Jeg har ikke skutt noen! Hvis du leser det en gang til, så vil du se at jeg oppfatter deg som nærmest allvitende. For real. :)
@lpher skrev: Jeg kan prøve å uttrykke meg litt klarere...det er lite trolig at de benytter samme HF-hjerne...da de originale HF'ene til disse telefonene er vidt forskjellige....og det er derfor liten sjanse for at det finnes uoriginalt utstyr som gjør at de kan benytte samme hjerne....

Det du kan gjøre...er å finne ut hvem som har laget settet...da vil det være mulig å finne ut OM det lar seg gjøre eller ikke...100% sikkert :)

@lpher
Hmm. Har prøvd å se etter produsentmerke, men finner ingenting annet enn at det er "Made in Italy - patent pending".

Skal se litt mer i ettermiddag, det er litt kjipt at det er installert uten at jeg får brukt det!

Kai Magne

 #75704  av @lpher
 
kaimagne skrev: Hold it, Sailor! :) Jeg har ikke skutt noen! Hvis du leser det en gang til, så vil du se at jeg oppfatter deg som nærmest allvitende. For real. :)
LOL...if you say so :D
kaimagne skrev: Hmm. Har prøvd å se etter produsentmerke, men finner ingenting annet enn at det er "Made in Italy - patent pending".

Skal se litt mer i ettermiddag, det er litt kjipt at det er installert uten at jeg får brukt det!
Du er ikke alene kan man nok dessverre si.... :) Har bestandig vært sånn...med originale handsfree-sett ihvertfall....

@lpher

 #77081  av GT_rider
 
Ikke sikker på om jeg vet hvilken tlf dte er snakk om. Er dette en org Nokia HF. Vet Nokia har en fastmontert HF som går til en rekke modeller, fra 6110 - 6310i. Kan jo sjekke om det går å bytte din ut med en slik.

 #77288  av @lpher
 
GT_rider skrev:Ikke sikker på om jeg vet hvilken tlf dte er snakk om. Er dette en org Nokia HF. Vet Nokia har en fastmontert HF som går til en rekke modeller, fra 6110 - 6310i. Kan jo sjekke om det går å bytte din ut med en slik.
Nokia Cark 91 har ikke mulighet for å bytte ut sokkel....

@lpher