TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes gule mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #468703  av Kristian

Jeg ante ikke at det var slike forskjeller i spindle, så fint om du finner ut av hva sammenhengen er 👍
 #468707  av magnesmurf

Kristian skrev: 28 des 2025 18:57 Jeg ante ikke at det var slike forskjeller i spindle, så fint om du finner ut av hva sammenhengen er 👍
Som nevnt tidligere i tråden, er det 6 forskjellige foran.
De med og uten abs er jo greie. Og med og uten servostyring er også temmelig greit, da det er ganske store forskjeller på innfesting av styrearm/endeledd.
Men hvorfor og hvor mye forskjell det er på rev1 og rev2+ klarer jeg ikke å finne ut av på stående fot. Skal se om jeg klarer å måle noen forskjell på mine to mr2.
 #468906  av Makk

Her kan jeg briljere og fortelle hele kirkeflokken at det er kun fordi det skulle lages sterkere.

Sterkere og større blir som kjent mindre "flimsy"

Alt en del av å gjøre snap oversteer mindre av :)

Dog den aller største forskjellen her er nok topplagringene, konkave versus flate hull, stor forskjell på 90-93 og 94+, riktignok en sen endring, men den er jo der.

Fordel med dem som ikke er sentrisk er at en kan vri dem hvilken vei man vil egentlig, og forandre caster og camber, men selvsagt i forhold til moderne justerbare topper er det avleggs... Men det fins for dem som vil kjøre med OEM å gjøre noe med ;)
 #468909  av magnesmurf

Makk skrev: 06 mar 2026 20:03 Her kan jeg briljere og fortelle hele kirkeflokken at det er kun fordi det skulle lages sterkere.

Sterkere og større blir som kjent mindre "flimsy"

Alt en del av å gjøre snap oversteer mindre av :)

Dog den aller største forskjellen her er nok topplagringene, konkave versus flate hull, stor forskjell på 90-93 og 94+, riktignok en sen endring, men den er jo der.

Fordel med dem som ikke er sentrisk er at en kan vri dem hvilken vei man vil egentlig, og forandre caster og camber, men selvsagt i forhold til moderne justerbare topper er det avleggs... Men det fins for dem som vil kjøre med OEM å gjøre noe med ;)
Sitter justerbare cambertopper på den, men er spent på hvordan den oppfører seg etter ny justering av forstlling.
Har jo alltid klaget på at den gule har vært litt rar i styringen, så skal bli spennende å se om den blir mer tight med de eldre spindlene.
  • 1
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65