TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnesmurf sin garasje (mr2er, camry og rav4)

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #468920  av magnesmurf

Tatt service på både camryen, så den er klar til bruk.
Og satt igang med raven. PLugger, olje, alle filter. Tenkte å ta diffoljer også, men ser at påfyllingspluggen til transferkassa var litt vrient plasser over eksos, over traversen.
Så den og automatolja får blir når to søyleren er frigitt.
Men kan hvertfall begynne på stereo, og har smurt inn alt av rust med brunox.
Fikk kommet meg under bilen på sakseløfteren, og den ser overraskende bra ut for rust under.
Kun litt i førerdøra og en kanal. Så faktisk litt bedre enn forventet.

Men den trenger virkelig en skikkelig polering :lol:
 #468921  av ArildM

Tror disse ravene må være utrolig godt beskyttet mot rust fra fabrikk, for det kan vel sjeldent testamenteres til eierne at de er såpass bra som de er :lol:

Transfercase gikk akkurat med noen rette opper og en lang "breaker-bar" hos meg om jeg ikke husker feil. Som vanlig, løsne på påfyllinga før du tapper av, hvis ikke må du snu bilen opp ned for å fylle opp :D
 #468922  av magnesmurf

Jobbet litt mer på raven.
Holder på med stereo i den. Ikke noe store greier, men oppgradere spiller og høytalere, samt få inn en sub.
Gjenbruker det meste fra corollaen, men nye høytalere. Noe hertz gerier som skal ha god spredning av lyden pga kun høytalere ved føttene.
Forsterkeren er liten, som en håndflate, men pokker ikke mulig å få plass til den noe sted i dash i nærheten av spilleren. Raven er faktisk ekstremt trang og kompakt ved dash, mtp at det er en tidlig 2000 talls bil.
Ikke en gang en tilgjenglig gjennomføring for strømkabel er åpenlys.
Det meste annet er ganske kurant, men akkurat den biten kunne like gjerne vært en 2020 modell :lol:

Har funnet et par oljelekkasjer. Den ene er toppdekselpakning, så det er relativt kurant. Den andre er jeg usikker på enda, men ligger i nærheten av vannpumpe eller veiv aksel på siden av motor mot hjulbue.
 #468923  av Makk

Veivsimmerring, kamakslers simmerring, oljepumpe simmerring, alle tre bruker å lekke :lol:

Får du ikke plass til forsterker under seter? Eller skal du ha dunkedunk under der.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39